Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان از ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان بین‌الملل خبر داد و گفت: باید با حمایت خیرین و به منظور رفع دغدغه‌های دانشجویان متاهل داخلی و خارجی، ساخت و تجهیز خوابگاه‌ها را به سرعت دنبال کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر هاشم داداش پور در مراسم امضاء تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی«ره» قزوین، گفت: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی کسب کرده‌اند، قابلیت بین‌المللی شدن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور دانشجویان  ادامه داد: یکی از مسیرها برای تحقق مرجعیت علمی و بیانیه گام دوم انقلاب و نیل به سند چشم انداز ۲۰ ساله و کسب مقام اول علمی در سطح منطقه، جذب دانشجویان بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان است.

وی با اشاره به سیاست‌ کشورهای مختلف در جذب دانشجویان بین‌الملل تصریح کرد: برخی دولت‌ها با نگاه اقتصادی، برخی با اهداف علمی، آموزشی و برخی نیز سیاسی و یا فرهنگی به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌پردازند، نگاه جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت و گفتمانی که دارد، به صورت نگاه ترکیبی بوده و علاوه بر موضوع فرهنگی، حوزه اقتصاد و سیاست و علم را نیز در این رابطه از اولویت‌ برخوردار کرده و با این رویکرد به جذب دانشجویان بین‌الملل اهتمام ورزیده است.

دکتر داداش پور اهتمام به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان بین‌الملل را از اولویت‌های سازمان عنوان کرد و گفت: باید با حمایت خیرین و به منظور رفع دغدغه‌های دانشجویان متاهل داخلی و خارجی، ساخت و تجهیز خوابگاه‌ها را به سرعت دنبال کنیم و این موضوع در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده و انتظار این است که سایر دانشگاه‌ها نیز ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور خود قرار دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» درخواست کرد تا موضوع آموزش زبان فارسی دانشجویان بین‌الملل را به نحو مطلوب استاندارد سازی کرده و الگویی برای همه دانشگاه‌های کشور در این زمینه باشد.

 وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی«ره» بر اساس ماموریت و اساسنامه‌ای که در زمان تاسیس تنظیم شده، باید دانشجویان بین‌الملل باشند، از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد تا در اختصاص بودجه به این دانشگاه، این موضوع را در نظر داشته باشد و دانشگاه را در رسیدن به اهداف و ماموریت‌های تعریف شده کمک کند.

دکتر داداش پور جشنواره فوق را عمق‌بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایران _اسلامی توصیف کرد و گفت: دانشجویان در عرصه‌های هنرهای تجسمی، متون ادبی، صنایع دستی، غذای محلی و فرهنگ و تاریخ با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در زمان برگزاری جشنواره ملل، کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان بین‌المللی برگزار خواهد شد و دانشجویان از اماکن گردشگری شهر قزوین بازدید خواهند داشت.

این جشنواره بین‌المللی ۱۸ تیرماه سال جاری به مدت چهار روز به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» قزوین برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه قزوین ، دانشجویان بین الملل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه قزوین دانشجویان بین الملل جذب دانشجویان بین الملل ساخت خوابگاه های متاهلی دانشگاه بین المللی امام سازمان امور دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز

ایسنا/فارس تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳ منعقد و از پوستر این رویداد با حضور معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان رونمایی شد.

همچنین در ادامه‌ این مراسم، با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در ادامه‌ این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسئولان دانشگاه شیراز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب‌ و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشورهای مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی