Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فربد رهنمای چیت ساز گفت: در حال حاضر فضای تبلیغاتی حوزه سلامت نابسامان است و با توجه به اینکه تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می‌گیرد، بزرگترین معضلی که با آن مواجهه هستیم، این است که افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک اقدامات و خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

او می گوید: این نوع تبلیغات برای مردمی که آگاهی چندانی ندارند فریب دهنده است و آن‌ها را به خود جذب خود کرده و موجب آسیب به سلامت مردم می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در وهله نخست از عموم مردم تقاضا می‌شود که از طریق فضای مجازی پزشک انتخاب نکنند، اما اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتند که این مهم از طریق فضای مجازی باشد، حتما نام، نشانی، نام کامل پزشک را از همان فضای مجازی استخراج کنند.

او می گوید: صفحاتی که بدون نام و نشان به تبلیغات خدمات پزشکی مبادرت می‌کنند، به طور معمول توسط افراد فاقد صلاحیت راه اندازی شده اند، چراکه افراد صلاحیت دار کمتر ممکن است بدون نام و نشان  اقدام به این کار کنند.

رهنمای گفت: مردم در مواردی که متوجه نام و نشانی از افراد فاقد صلاحیت در حوزه سلامت شدند، به سادگی می‌توانند به سایت https://irimc.org/ مراجعه کرده و با استفاده از سرویس جستجوی پزشک، مشخصات پزشک مورد نظر را وارد و تصویر، پروانه، تخصص و حتی محل شهر فعالیت او را مشاهده کنند.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور می گوید: مداخلات غیرپزشکی و دخالت مداخله گران فاقد صلاحیت در امور پزشکی می‌تواند به بهای آسیب رساندن به سلامتی مردم تمام شود که باید از این کار پیشگیری کرد.

او گفت: تمامی شرکت‌های مشاوره‌ای آنلاین در حوزه سلامت، بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

به گفته رهنمای اظهار نظر در مورد فعالیت این شرکت ها و اینکه آیا کسانی که در این شرکت‌ها مشاوره ارائه می‌کنند قطعا دارای صلاحیت و پروانه هستند، با توجه به بدون مجوز بودن آن‌ها غیرممکن است.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور می گوید: وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنیم، هر چند از پزشک مستقر در اورژانس شناختی نداریم، اما در مکانی شناسنامه دار فعالیت می‌کند؛ اما در مورد شرکت‌هایی که خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین در امور پزشکی ارائه می‌دهند چنین چیزی وجود ندارد.

او گفت: در واقع هیچ نوع شناختی از این شرکت‌ها وجود ندارد چراکه بدون شناسنامه هستند و در واقع نمی‌توان مطمئن بود که هر کسی در این شرکتها، خدمات درمانی ارائه می‌دهد، صاحب صلاحیت است؛ بنابراین نباید به این نوع شرکت‌ها اعتماد کرد چرا که مشکلاتی را به دنبال دارد.

ساماندهی تابلوی پزشکان با همکاری بین بخشی در حال انجام است

رهنمای گفت: سامانه مربوط به ساماندهی تابلو‌های پزشکان در  کشور راه اندازی و آئین نامه آن دچار تغییراتی شده که در این خصوص فرآیند در سامانه مربوطه دیده شده و همکاری دقیق تری بین پزشکان و در وهله دوم از سوی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدف استاندارد سازی تابلو‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی کشور می گوید: تا زمانیکه پزشکانی که تابلو دارند، همکاری لازم را نداشته باشند نمی‌توان منتظر اتفاقات خوب بود و به این موضوع باید توجه داشت.

او گفت: آگاه سازی پزشکان نیز در این خصوص می‌تواند برای ارتقای نظام سلامت و شان جامعه پزشکی مهم و کمک کننده باشد،  برای اینکه بتوانیم استاندارد سازی و کاهش ایراداتی که در تابلو‌ها وجود دارد را انجام دهیم، به طور قطع پزشکان پای کار خواهند بود و این اقدام با جدیت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی مشاوره آنلاین پزشکی سازمان نظام پزشکی کشور مدیرکل نظارت فاقد صلاحیت فضای مجازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی

افشین باقرزاده قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت : این میزان افزایش در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه‌های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می‌باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند