Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بهشتی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انعقاد قرارداد برای بخشی از پروژه‌های عمرانی شهر محمودآباد نمونه و آغاز عملیات اجرایی برای پروژه‌ها از هفته گذشته و انعقاد برخی پروژه‌ها در مرحله انجام اظهار کرد: برای احداث پیاده‌روهای جدید و اصلاح پیاده‌روهای شهر قرارداد منعقد شده و زمین‌های خاکی تسطیح و موزاییک کاری شود و برای تردد شهروندان یکدست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خارج بودن آرامستان از شهر محمودآباد نمونه و احداث سایه‌بان حدود ۲۰۰ مترمربعی و سنگ‌فرش برای اقامه نماز میت و اصلاح ورودی و ایجاد باغچه و جدولگذاری آرامستان افزود: ورودی آرامستان به مساحت ۴۰۰ متر مربع و داخل آن به مساحت ۲۰۰ متر مربع سنگفرش شده و با نظم بخشی و ساماندهی قبور که به شیوه سنتی و نامنظم احداث شده، ساخت قبور جدید در دستور کار قرار می‌گیرد. 

شهردار محمودآباد نمونه با بیان اینکه شهر فاقد مبلمان شهری است، ادامه داد: در معابر اصلی و مقابل اماکن عمومی ۱۰۰ نیمکت نصب می‌شود و برای آسفالت به میزان ۳۰۰۰ تن برای معابر و خیابان ها و ۱۰۰۰ تن آسفالت برای لکه‌گیری و ایجاد سرعت گیر در دستور کار قرار گرفته و قرارداد آن منعقد شده و زیرسازی و آسفالت معابر زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد را تکمیل می‌کنیم.

 بهشتی مقدم به قدمت ۲۰ ساله ساختمان شهرداری محمودآباد نمونه و کوچک بودن فضای این مکان اضافه کرد: توسعه این ساختمان به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع در دستور کار قرار دارد که در طبقه دوم ساختمان فعلی احداث می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با گرمایش زمین و مصرف بهینه آب، حذف چمن اجرایی می‌شود که از حیاط شهرداری به مساحت حدود ۴۵۰ متر مربع این مهم آغاز شده و به جای آن از درختان کم آب بر و مثمر همچون بادام کاشته شده که در شهر هم اجرایی می‌شود. 

طبق اذعان این مسئول؛ بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهر محمودآباد نمونه با آب شرب آبیاری می‌شود که با اجرای طرح کاهش آبیاری با آب شرب، با سفارش منبع هوایی و انتقال چاه آب از شمال به جنوب شهر در این منبع، میزان استفاده از آب شرب برای فضای سبز را به ۵۰ درصد می‌رسانیم.

شهردار محمودآباد نمونه با اشاره به تعطیلی سه ساله فرهنگسرای این شهر به دلایل مختلف و راه‌اندازی آن با اصلاح اقدامات عمرانی انجام شده، افزود: با واگذاری مجوزهای لازم، گروه‌های فرهنگی در تابستان به برگزاری انواع کلاس‌های فرهنگی، هنری و آموزشی می‌پردازد و از سالن فرهنگسرا هم به عنوان سینمای موقت استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ ۲۳ سال از شهر شدن محمودآباد نمونه گذشته و این شهر در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین محمود آباد نمونه شهرداری محمودآباد نمونه متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود

ایتنا - دانشمندان در مورد آب پدیده‌ای را کشف کرده‌اند که درک ما را از شیوه کار جهان را از اساس تغییر می‌دهد و ممکن است به ابداع فناوری‌های جدید منجر شود.
تیمی از موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) فرایندی به نام «اثر فوتومولکولی» را کشف کرده‌اند که برای نخستین بار نشان می‌دهد آب می‌تواند بدون هیچ منبع گرمایی و تنها با استفاده از نور، تبخیر شود.

این پژوهش ممکن است یک معمای ۸۰ ساله را هم که می‌گوید چرا ابرها نور خورشید را طوری جذب می‌کنند که به نظر می‌رسد قوانین فیزیک را نقض می‌کنند، حل کند. دانشمندان و اقلیم‌شناسان دهه‌‌ها درباره اینکه چرا نحوه جذب ابرها از آنچه نظریه نشان می‌دهد بیشتر است، سردرگم بوده‌اند.

ژولن روآن، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه پوردو که خود در این پژوهش مشارکت نداشت، گفت: «کشف تبخیر ناشی از نور به جای گرما از برهمکنش میان نور و آب دانش تحول‌آفرین جدیدی ارائه می‌کند.»

«این می‌تواند به ما کمک کند تا از شیوه برهم‌کنش نور خورشید با ابر، مه، اقیانوس‌ها و سایر آب‌های طبیعی به منظور اثرگذاری بر آب‌وهوا و اقلیم درک جدیدی به دست آوریم... این تحقیق از جمله موارد نادر اکتشاف‌های واقعا انقلابی محسوب می‌شود که جامعه علمی بلافاصله به طور گسترده آن را نپذیرفت اما این تا وقتی که تایید شود، زمان می‌برد؛ گاهی اوقات زمانی طولانی.»

این کشف می‌تواند همه‌چیز را از محاسبات تغییرات اقلیمی گرفته تا پیش‌بینی‌های آب‌و‌هوایی تحت تاثیر قرار دهد و در عین حال برای مواردی نظیر انرژی و تولید آب پاک کاربردهای عملی جدیدی را بگشاید.

به گفته پژوهشگران، کاربردهای اولیه احتمالا در سیستم‌های نمک‌زدایی خورشیدی انجام خواهد شد و برای تولید آب شیرین، روشی کارآمدتر نسبت به روش‌های کنونی را ممکن می‌کند. 

گنگ چن، استاد ام‌آی‌تی که در این تحقیق شرکت داشت، گفت: «من فکر می‌کنم این کاربردهای زیادی دارد.»

«ما در حال بررسی همه این جنبه‌‌های مختلفیم و البته بر علوم پایه نیز تاثیر می‌گذارد؛ مانند تاثیر ابرها بر اقلیم، زیرا ابرها غیرقطعی‌ترین جنبه مدل‌های اقلیمی محسوب می‌شوند.»

این یافته‌ها در مجله علمی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، پی‌ان‌ای‌اس، (Proceedings of the National Academy of Sciences ,PNAS) در مقاله‌ای با عنوان «اثر فوتومولکولی: برهم‌کنش نور مرئی با تداخل هوا‌ــ‌‌آب» منتشر شد.

این مقاله توضیح می‌دهد که دانشمندان چگونه مجموعه‌ای از ۱۴ آزمایش بسیار دقیق را انجام دادند تا ثابت کنند فوتون‌های طیف نور مرئی می‌توانند خوشه‌های آبی را که در معرض هوا قرار گرفته‌اند، «شکاف» دهند.

این تحقیق همچنین نشان داد که اثر فوتومولکولی محدود به آزمایشگاه نیست و در طبیعت رایج است.

شانون یی، دانشیار مهندسی مکانیک در جورجیا تک، که در این پژوهش مشارکت نداشت، گفت: «مشاهدات موجود در این مقاله حاکی از سازوکار فیزیکی جدیدی است که تفکر ما را در مورد علم سرعت واکنش‌های شیمیایی (یا اصطلاحا سینتیک) تبخیر از اساس تغییر می‌دهد.»

«چه کسی فکرش را می‌کرد که ما هنوز در حال یادگیری موضوعی پیش‌‌پا‌افتاده‌ در حد تبخیر آبیم؟»

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد