Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:01:50 GMT

جاده‌های استان خراسان جنوبی در ۳ ماه ۵۴ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۷۹۸۳

جاده‌های استان خراسان جنوبی در ۳ ماه ۵۴ قربانی گرفت

از ابتدای امسال تا کنون ۵۴ نفر در جاده‌های استان خراسان جنوبی جان باخته و ۸۲۴ نفر هم مجروح شدند که در این راستا شهرستان‌های نهبندان و طبس بیشترین تلفات را داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، اینجا در برخی از محورهای خراسان جنوبی هنوز تصادف و مرگ پرسه می‌زند تا جان ستاند و اشک‌ها و خون‌ها را جاری سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل هنوز هم گوش برخی‌ها برای شنیدن ضجه‌ها و ناله‌ها سنگین است یا از کمبود بودجه دم می‌زنند و یا از سهل انگاری دیگران و گذشتگان و یا از تقصیر رانندگان و مسافران می‌گویند.

این روزها اخبار تصادفات و قربانیان را زیاد می‌شنویم از واژگونی تا انحراف به‌چپ خودورها، اینها خبر غریبی نیست و این عادت کردن بد چیزی است که همه چیز را ویران می‌کند.

وقتی می‌شنویم این جاده‌ها قربانیان زیادیگرفته به راحتی از کنار موضوع می‌گذریم و در یک جمله فقط تسلیت بگوییم و بلافاصله خطا و کوتاهی‌ها را توجیه کنیم که اصلا قابل قبول و درک نیست.

قزوینی‌ها رکورد 7 ساله کاهش تصادفات جاده‌ای را شکستند کاهش تصادفات جاده‌ای اولویت مهم دستگاه قضائی اردبیل است عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 10 درصد آمار تصادفات جاده‌ای به ضایعات نخاعی ختم می‌شود

کمتر خانواده‌ای وجود دارد که به نوعی داغ دیده جاده‌های مرگ در استان خراسان جنوبی نباشد, ساخت بزرگراه ایمن و جاده دوبانده سال‌ها است که در حد یک آرزو برای مردم این دیار باقی‌مانده و باید دید تا چه زمان وعده‌ها عملیاتی می‌شود.

حال که فصل تابستان در پیش است باید بیشتر حواسمان به رانندگی باشد. همه ساله تصادفات زیادی در جاده‌های خراسان جنوبی رخ می‌دهد که برای کاهش حوادث باید علاوه بر رعایت مقررات، به فکر ایمن سازی جاده‌ها نیز بود.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری کشور است که 17 هزار کیلومتر راه در آن وجود دارد. این استان محل اتصال کریدور‌های ارتباطی است و همه ساله مسافران زیادی از آن برای رسیدن به سایر استان‌ها عبور می‌کنند.

مجتمع‌های خدمات بین راهی افزایش یابد

یکی از رانندگان اتوبوس  به خبرنگار ما گفت: جاده‌های خراسان جنوبی از جمله جاده بیرجند – اسدیه و طبس – یزد نیازمند اقدامات زیادی است و نقاط حادثه‌خیز در آن‌ها زیاد است.

احمدی گفت: جاده‌های استان کویری است و به همین سبب رانندگان خسته می‌شوند و نیازمند مجتمع‌های بین راهی هستیم که کمتر در مسیر‌ها دیده می‌شوند.

وقوع 453 حادثه رانندگی در جاده های خراسان جنوبی

 رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال 54 نفر در تصادفات جاده‌ای استان کشته شده اند و 52 درصد حوادث از نوع واژگونی است.

سرهنگ رضایی گفت: 453 تصادف از ابتدای امسال در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که در این تصادفات 824 نفر مجروح شدند. شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه خیز یکی از راه حل‌هایی است که باید به آن توجه شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم. شهرستان‌های نهبندان و طبس به ترتیب با 16 و 7 کشته، بیشترین تلفات جاده‌ای را از ابتدای امسال داشته‌اند.

وی بیان کرد: تصادفات درون شهری هم در خراسان جنوبی زیاد است آنگونه که علت عمده وقوع تصادفات درون شهری سرعت غیرمجاز است و 30 درصد رانندگان مقصر آن افراد زیر 25 سال هستند.آمار تصادفات درون شهری نگران کننده است و این موضوع زنگ خطری است که به صدا درآمده و رئیس پلیس راهور در زمینه آن هشدار داده است.

رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در 20 روز گذشته بالغ بر 130 درصد مجروحین تصادفات در مرکز استان افزایش یافته است افزود: رعایت نکردن قوانین از سوی رانندگان و سرعت‌های غیرمجاز آسایش شهروندان را سلب و منجر به اتفاقات ناگوار می‌شود.

سرهنگ عباسی گفت : 2 جرثقیل که وظیفه جابجایی ماشین‌های تصادفی را از سطح شهر برعهده دارد به طور میانگین روزی 4 ماشین تصادفی را در شهر جابه‌جا می‌کند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در بیرجند بیشتر تصادفات در خیابان کارگر جنوبی، طالقانی و جمهوری رخ می‌دهد.

عباسی با گلایه از دیر اجراشدن مصوبات شورای ترافیک که به نفع مردم است گفت: مکاتبات متعددی با ادارات ذیربط در زمینه ایمن سازی معابر داشتیم که باید روند اجرای این کار سرعت گیرد زیرا موضوعی است که با جان مردم بازی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان افزود: یکی از معضلات مهم استان فقر تجهیزات هوشمند و کنترل ترافیک است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مهمترین عوامل افزایش تصادفات درون شهری است.

عباسی با بیان اینکه بالغ بر 30 درصد رانندگان تصادفات سن زیر 25 سال و گواهینامه پایه 3 دارند گفت: برای کاهش تصادفات هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف ضروری و لازم است.

توقیف 100 گواهینامه رانندگان متخلف 

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز را بیش از پیش در دستور کار داریم و از ابتدای سال تاکنون 45 درصد تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است.

سرهنگ عباسی گفت: گواهینامه متخلفین‌ شاخص که مرتب در حال تکرار تخلف بودند و نمرات منفی آنان افزایش یافته را توقیف کردیم.در استان بالغ بر 100 گواهینامه که دارای نمره منفی بودند توقیف شده و 5 گواهینامه باطل شده است.

انتهای پیام/254/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاده های خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی تصادفات درون شهری رئیس پلیس راهور ابتدای امسال تصادفات جاده ای کاهش تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد