Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۵۸ کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان فعالیت می‌کنند و همچنین دو سالن مطالعه و یک میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

 با توجه به کاهش آمار همه گیری کرونا شاهد رشد اعضا در کتابخانه‌ها هستیم و بیش از ۵۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۶۱ درصد از بانوان و ۳۹ درصد از آقایان، عضو کتابخانه‌های استان هستند.

برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نشست‌های ادبی و. از جمله فعالیت جنبی انجمن است.

با توجه به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان قزوین، به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲/۲ متر مساحت فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد، این در حالی است که سرانه استاندارد فضای کتابخانه‌ای به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸ متر مربع است و ما نیازمند ۷۳ هزار متر مربع ایجاد فضای جدید مطالعاتی هستیم.

 تعمیر، تجهیز و بهسازی وضعیت روشنایی، از جمله اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خواستار تحقق دریافت نیم درصد از درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها در مدت ۳ سال گذشته شد و گفت: در سال ۱۴۰۰ متاسفانه ۱۳ درصد از نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های استان محقق شده است.

در ادامه این نشست، مدیران کتابخانه‌های شهر‌های مختلف استان، گزارشی از روند پیشرفت طرح‌های عمرانی از جمله ساخت کتابخانه در شهرشان ارائه دادند.

لزوم تحقق نیم درصد سهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی

کبیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این نشست گفت: شهرداری‌ها برای تحقق نیم درصد، به قانون عمل کرده و در این رابطه کتابخانه‌ها را یاری کنند.

 باید نیم درصد سهم شهرداری‌ها برای کمک به کتابخانه‌های عمومی استان محقق شود و شهرداری‌ها مکلف به این کار هستند و تعهد قانونی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی اعضای کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری