Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری گفت: مبلغ ریالی اختصاص داده شده برای بهسازی روستاها حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است که شش هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان در اختیار روستاها قرار داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کشور ما، به خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله استان‌ها، شهرها و روستاهای محروم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و امروزه  شاهدیم که  توجه به مناطق روستایی در حوزوه راه و عمران و ابادی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار خدمات و توسعه امکانات در روستاها در کشور ما، همچنان محرومیت هایی وجود دارد و نبود امکانات لازم با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و زندگی مدرن شهری طی ۲ یا سه دهه گذشته باعث مهاجرت بی‌رویه و گسترده روستاییان به شهرها و مناطق حاشیه‌ای آن شده است که همین مساله نیز معضلات جامعه شهری ما رادوچندان کرده است.

در این راستا دولت‌ها برای توسعه جوامع باید به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف از جمله روستاها بپردازند تا راه های با ترددی بی خطر، کم هزینه و همچنین رضایت مندی شهروندان و نهایتا جلوگیری از مهاجرت ها دنبال شود.

در این رابطه نقش راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در مناطق روستایی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مساله در کهگیلویه و بویراحمد باید جزو دغدغه‌های مهم مسوولان استان باشد.

راه های روستایی کهگیلو یه وبویراحمد در ابعاد مختلفی نیازمند توجه و حل مشکلات هستند که می توان به خاکی بودن، عدم زیر سازی مناسب، مسدود شدن در مناطق کوهستانی و نهایتا غیر قابل دسترس شدن در ایام مختلف سال  خصوصا زمستان از جمله مشکلات آنها است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین اقدامات برای بهسازی جاده های روستایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بنیاد مسکن با در اختیار قرار دادن قیر رایگان در روستاها عملیات بهسازی راه‌های روستایی را دنبال می کند.

باقری با بیان اینکه در همه نقاط کهگیلویه وبویراحمد فعالیت برای بهسازی روستاها وجود دارد، گفت: در شهرستان باشت 26 روستا داریم 6 روستا قیر رایگان در اختیار آنها قرار داده شده است و مابقی روستاها دنبال می شود، در گچساران 7 روستا عملیات بهسازی برای آسفالت دنبال می شود و در شهرستان بویراحمد مبلغ مختلفی برای توسعه راه های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مبلغ ریالی اختصاص داده شده برای بهسازی روستاها  حدود 600 میلیارد ریال است که شش هزار و 500 تن قیر رایگان در اختیار روستاها قرار داده شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای بهسازی روستاها قیر رایگان داده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار