Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه عمومی کشور صرف حقوق و دستمزد می شود گفت: تا سه سال آینده سه هزار و ۶۰۰ خدمت دولت الکترونیکی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاراک، میثم لطیفی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وضعیت بهره‌وری در کشور اظهار داشت: متاسفانه با بهره‌وری منفی یک در دستگاه‌های اجرایی در کشور روبه رو هستیم حتی موقع حضور بنده در سازمان اداری و استخدامی اطلاعات دقیقی وجود نداشت که به همین دلیل اخیرا تیمی از متخصصان ایجاد شده تا نظام اطلاعات دقیقی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت در کشور وضعیت خوبی ندارد به طوری که از 2.5 میلیون کارمند و شاغل دولتی، بالغ بر 300 هزار نفر به طور قطعی مجرد هستند بنابراین تلاش داریم تا مزایایی مانند حق عائله مندی، فرزند و سایر موارد هوشمندانه‌تر و مدبرانه‌تر تعریف تا حداقل‌هایی ایجاد شود.

لطیفی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر 2.5 میلیون نفر به عنوان کارمند دولت درحال فعالیت هستند که البته با احتساب نیروهای مسلح، بازنشستگان و دیگر اجزای بخش‌های مختلف این عدد به رقمی حدود شش میلیون نفر می رسد که نزدیک به 70 درصد بودجه عمومی کشور صرف حقوق و دستمزد می شود.

لطیفی تصریح کرد: در حوزه ساختار در حال حاضر چهار هزار و 700 دستگاه اجرایی در کشور وجود دارد و در هر موضوع حدود دو تا سه دستگاه موازی در کشور فعالیت دارد که توجه به حکمرانی محلی با تمرکز خدمات و اختیارات در استان در قالب یک کارگروه پیگیری می شود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در لایحه بودجه 1401 تلاش شد که اختیارات استانداران افزایش یافته و رویکرد دولت هم جدیت بیشتر در تمرکززدایی است و هوشمندسازی دولت و ارائه خدمات از طریق یک پنجره واحد انجام گیرد که مقدمات کار نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار و 300 خدمت دولت به مردم شناسایی شده که این خدمات در طول سه سال آینده باید الکترونیکی و مکانیزه شود که قطعا زمینه ریشه‌کنی فساد بوده و هزینه های دولت نیز کاهش می یابد.

لطیفی عنوان کرد: تمام تلاش ما براین است تا مباحث فرهنگی در ابتدا از درون دستگاه های اجرایی پیگیری و حل شود البته کارگروه هایی باحضور اساتید تشکیل شده تا با نگاه مردمی دولت، فضای فرهنگی را بهبود بخشیده و اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.

درخواست 73 نماینده از قالیباف برای در اولویت قرار گرفتن طرح استخدامی معلمانرئیس سازمان اداری و استخدامی: 6300 خدمت ‌دستگاه‌های دولتی به مردم "کددار" شدتذکر 49 نماینده درباره لزوم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: نظام اداری کشور امسال یکصد ساله شد، که این نظام نیازمند بازسازی بوده و ریل‌گذاری این بازسازی با مجلس است بنابراین تلاش داریم تا این فضا با همکاری نسل جوان بهبود پیدا کند.

وی افزود: سفر امروز ما به استان مرکزی به منظور آشنایی با مسائل و مباحث موجود در سیستم اداری استان انجام شده است که امیدواریم درپایان شاهد دستاوردهای خوبی از این سفر به استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام/711/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی رئیس سازمان اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوءاستفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذی‌ربط خود تخلف محسوب می‌شود.

این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحد‌های تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تاکید می‌کند که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند