Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری روز ۱۶ تیر ۱۳۹۸ برگزار و قرار شد در آنجا از بین ۵ نامزد یک نفر به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شود. محمد آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان و علی مرادی به عنوان نامزد‌های ریاست فدراسیون وزنه برداری بودند که در پایان مرادی با کسب ۲۲ رای بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از او به ترتیب سجاد انوشیروانی با ۱۱ رای، محمدرضا آخوندی با ۸ رای، فرشاد غزالیان با ۲ رای و عبدالکریم پورکیان هم بدون رای مجمع را ترک کردند.

دادگاه رای به نفع انوشیروانی داد

بعد از انتخاب شدن علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری، سجاد انوشیروانی نایب قهرمان مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اردبیل بابت نتیجه‌ای که در انتخابات به وجود آمد معترض شد و شکایت خود را به دادگاه دیوان عدالت اداری برد. قرار شد این دادگاه بعد از بررسی و تحقیق در خصوص انتخابات فدراسیون وزنه برداری رای خود را صادر کند. حالا بعد از گذشت نزیدک به ۲ سال رای دادگاه دیوان عدالت اداری صادر شد و در آن رای دادگاه اعتراض و شکایت انوشیروانی را پذیرفته و به همین دلیل نتیجه انتخابات فدراسیون وزنه برداری که سال ۱۳۹۸ برگزار شد باطل است.

وداع دکتر با فدراسیون وزنه برداری

شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۰ رای مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون وزنه برداری را صادر کرد که بر اساس آن انتخابات ۱۶ تیر ۱۳۹۸ به صورت رسمی باطل اعلام شد.

پس از ابلاغ علی مرادی در تاریخ ۲۵ اسفند نسبت به این رای صادر شده اعتراض کرد و این پرونده حدود ۲ ماه در شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در حال بررسی بود که در نهایت رای صادر شده در شعبه تجدید نظر تایید و ابطال انتخابات وزنه‌برداری به طرفین دعوی و وزارت ورزش و جوانان جهت اجرا ابلاغ شده است.

انوشیروانی اصلی‌ترین گزینه برای سرپرستی

رایی که دادگاه صادر کرده به وزارت ورزش و جوانان هم ابلاغ شده است و این وزارتخانه چند روز پیش به مرادی اعلام کرد که باید صندلی ریاستش را ترک و به فرد دیگری دهد. از سجاد انوشیروانی به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ای یاد می‌شود که قرار است به زودی سرپرستی فدراسیون وزنه بردایر را بر عهده بگیرد. با توجه به اینکه انوشیروانی هم اکنون مسئولیت اداره ورزش و جوانان اردبیل را بر عهده دارد و در آنجا موفق شده وضعیت وزنه برداری را سر و سامان دهد به نظر می‌رسد وزارت ورزش هم تمایل زیاید به انتخاب او بابت سرپرستی داشته باشد. دوره ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ۱۶ تیر ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و علی مرادی در فاصله یک سال تا پایان این دوره در آستانه وداع با ریاست وزنه برداری و احتمالا برگزاری مجدد انتخابات قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وزنه برداری ایران، پیش به سوی حذف از المپیک ۲۰۲۴ پاریس وزارت ورزش و کمیته المپیک به دنبال برطرف کردن مشکلات

فدراسیون وزنه‌برداری در چند هفته گذشته به دلیل اعتراض ملی پوشان به شرایط بد اردو و همچنین پناهندگی که برای ۲ ملی پوش بانوی کشورمان به وجود آمده دچار حواشی بسیار زیادی شده است و حتی در چند روز گذشته صالحی امیری و پولادگر برای پایان دادن به مشکلات جلساتی را با ملی پوشان وزنه برداری برگزار کردند.

در جلسه‌ای که دیروز بین اعضای تیم ملی وزنه برداری با محمد پولادگر برگزار شد معاون وزیر ورزش و جوانان در آنجا گفت:اختلافات بین خانواده وزنه‌ برداری باید هر چه زودتر رفع شود و همه برای موفقیت وزنه‌برداری ایران در میادین بین‌المللی باید تلاش کنند. بنده شخصا مسائل مطرح شده را پیگیری خواهم کرد تا آرامش دوباره به وزنه‌برداری برگردد. به هر حال وزنه‌برداری در ماه‌های آینده پیکار‌های جهانی که در حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، پیش‌رو دارد و برای موفقیت در این میدان مهم قهرمانان و مربیان باید تمرکز لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری علی مرادی سجاد انوشیروانی فدراسیون وزنه برداری دیوان عدالت اداری سجاد انوشیروانی ورزش و جوانان وزارت ورزش علی مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳

۲۶۴ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901803

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • گزارشگر قديمى راديو دار فانى را وداع گفت
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد