Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@20:05:11 GMT

دورخیز پاورلیفتینگ ایران برای فتح قاره کهن

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۳۸۶

دورخیز پاورلیفتینگ ایران برای فتح قاره کهن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در حالی در سی و ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند با 9 ورزشکار حضور دارد که در سومین روز مسابقات و در دسته 105- کیلوگرم محمد حسن مردان هریس در رده پیشکسوتان و مصطفی یزدانی در بخش بزرگسالان به روی تخته رفتند و به رقابت با سایر حریفان خود پرداختند.
بعد از اینکه مردان هریس به چهار مدال طلای دسته پیشکسوتان رسید، مصطفی یزدانی در رده بزرگسالان در بخش اسکوات با ثبت وزنه 330 کیلوگرم در رده چهارم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخش پرس نیز موفق به مهار وزنه 212.5 کیلوگرمی شد و به مدال برنز رسید. در پایان نیز یزدانی در بخش ددلیفت موفق به ثبت رکورد 327.5 شد و با قرار گرفتن در رده نخست به مدال طلا رسید. وی در مجموع با ثبت رکورد 870 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلای آسیا در رده بزرگسالان شد.
پیش از این در روزهای گذشته الیاس کلابی در رده جوانان در مجموع به مدال نقره دسته ۵٩ کیلو گرم رسید، امیررضا مس فروش توانست در رده پیشکسوتان در دسته ۶۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شود، مرتضی دژآلود در رده پیشکسوتان در دسته 93 کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد و فاضل رویاوی و مصطفی خادمی در دسته 93 کیلوگرم در رده بزرگسالان به ترتیب صاحب گردن آویز طلا و نقره شدند.
حالا فقط رقابت نماینده ایران در دسته فوق سنگین باقی مانده که پیمان نژادی روی تخته خواهد رفت. به احتمال فراوان با کسب مدال طلای مجموع نژادی در دسته 120+ کیلوگرم، ایران می تواند جام قهرمانی آسیا را فتح کند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پاورلیفتینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا

کدام یک از تیم های ورزشی ایران در قاره آسیا برتری جدی تر دارند؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوال چندان سخت نیست.

به گزارش طرفداری، با وجود این که ایران ورزشکاران و تیمهای قدرتمندی مثل کشتی فرنگی، والیبال، فوتبال، تکواندو، ووشو و کاراته را در آسیا دارد اما در هیچ رشته ای به اندازه 2 رشته فوتسال و کشتی آزاد موفق نبوده ایم.

تعداد قهرمانی های ما در این عرصه نشان دهنده قدرت تیمهای مورد اشاره ماست. ما در کشتی آزاد از 37 حضور در مسابقات، 30 بار عنوان قهرمانی به دست آورده و تنها در هفت دوره مسابقات قهرمان نشده ایم. اما در فوتسال 17 بار در مسابقات جام ملتهای آسیا حاضر بوده ایم و در این عرصه 13 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده ایم.

به عبارتی ما در فوتسال 76 درصد از قهرمانی های قاره کهن را در تاریخ رقابت ها به دست آورده ایم اما این رقم برای کشتی آزاد 81 درصد است. به عبارتی 30 قهرمانی در 37 دوره کشتی قهرمانی آسیا ارزش بالاتری از 13 قهرمانی در 17 دوره فوتسال جام ملتهای آسیا دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد