Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 14 از استحصال روغن دارویی بنفشه از نشاهای پایان فصل، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14، علی‌رضا برزگر مرادی با بیان اینکه بنفشه های سه رنگ، گلهای پر کاربرد و ارزشمندی هستند که در طراحی فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرند، افزود:با توجه به اینکه گل بنفشه، گیاهی معطر و دارای خواص دارویی فراوان در قسمت گلبرگ است، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز منطقه با نگاهی خلاقانه، علمی و کاربردی نسبت به استفاده متفاوت و ارزشمند از این گیاه زیبای زینتی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ادامه داد: بر این اساس پس از جمع آوری نشاهای بنفشه در پایان فصل، نسبت به گل گیری و انجام فرآیند استحصال روغن بنفشه اقدام شد.  
برزگر مرادی با اشاره به اینکه خواص دارویی روغن بنفشه نیز برای آروماتراپی (رایحه درمانی) ماساژهای درمانی، رفع خستگی، حفاظت از پوست و... مفید و بین شهروندان و به ویژه سالمندان منطقه پر طرفدار است، خاطرنشان کرد: این‌ قبیل طرح های علمی و عملی در تمام سال با نگاه به پتانسیل های منطقه توسط جوانان فعال و کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره ی اداره فضای سبز منطقه چهارده اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود