Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:02:18 GMT

بی‌کسی و فقر؛ شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۴۷۸

بی‌کسی و فقر؛ شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در ارتباط با شاخص پذیرش مددجویان در این مجموعه گفت: سه گروه سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام‌اس در آسایشگاه نگهداری می‌شوند که شاخص پذیرش آنها بی‌کسی و فقر است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا صوفی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت 50 سالگی توسعه و خدمت‌رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار کرد: این مجموعه به خوشنامی معروف است و خیرین مختلفی از سطح کشور به آسایشگاه کهریزک مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آسایشگاه کهریزک یکی از واحدهای موسسه کهریزک در سطح کشور محسوب می‌شود، گفت: 3 گروه اصلی از جمله سالمندان و معلولان ذهنی و حرکتی و بیماران ام‌اس از مددجویان این مجموعه محسوب می‌شوند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: در هیچ‌ یک از نقاط کشور محلی برای نگهداری شبانه‌روزی بیماران ام‌اس وجود ندارد و تنها جایی که این عزیزان نگهداری می‌شوند آسایشگاه کهریزک است.

وی با اشاره به شاخص پذیرش در مجموعه آسایشگاه کهریزک گفت: بی‌کسی و فقر شاخص پذیرش در این مجموعه محسوب می‌شود. البته شاید استثنائاتی نیز وجود داشته باشد و افرادی به لحاظ علمی و امکانات مالی خوبی داشته باشند و آدم‌های توانمندی هم باشند اما همین افراد کسی را ندارند و به طبع آسایشگاه کهریزک اینها را پذیرش می‌کند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان این جمله که کهریزک جای بدی نیست، گفت: به هر حال گاهی مواقع تقدیر و شرایط انسانها آنها را به آسایشگاه کهریزک می‌رساند و ما نیز موظف به خدمت‌رسانی به این افراد هستیم.

صوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 750 مددجو شامل سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام‌اس در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شوند، گفت: مجموعه آسایشگاه کهریزک با عنایت و کمک مردم احداث و نیازهای مددجویان توسط خیرین تامین و در نهایت توسط خیرین و نیکوکاران نظارت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 مددجویی که در آسایشگاه تهران و البرز نگهداری می‌شوند یک تعدادی به لحاظ مالی برخوردار هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند و متوسط ماهیانه که از هر مددجو توسط آسایشگاه کهریزک دریافت می‌شود رقمی حدود 500 تا 550 هزار تومان در ماه است.

هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه کهریزک بالغ بر 11 میلیون تومان در ماه است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسایشگاه خیریه کهریزک آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند بیماران ام اس شاخص پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟