Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:32:30 GMT

آغاز پروژه حفاظت از گنبد سلطانیه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۵۱۰

آغاز پروژه حفاظت از گنبد سلطانیه

ارجمند گفت: با توجه به روند روبه‌رشد تعداد بازدیدکنندگان در گنبد سلطانیه و برای سهولت بازید و دسترسی راحت‌تر گردشگران به قسمت‌های مختلف مجموعه، طرح‌هایی در محوطه گنبدسلطانیه برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا درآمده  است.

او می گوید: ارزش‌های منحصر به فرد محوطه و جایگاه ویژه آن در میان آثار میراث جهانی سبب شد در چند سال أخیر توجه ویژه‌تری به حل مشکلات مالی پایگاه و سرعت بخشیدن به اقدامات زیرساختی، ساماندهی و حفاظت و مرمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با مشخص شدن و تکمیل مسیر بازدید، گردشگران می‌توانند درک درست و کامل‌تری از محوطه به‌دست بیاورند و شناخت انواع فضا‌های معماری برای آن ها آسان شود که در حال حاضر برای انجام این عملیات اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال آغاز شد.

ارجمند می گوید: ساماندهی و شیب‌بندی صحیح و هدایت آب‌های سطحی و همچنین اجرای کانال‌های‌ناکش جهت دفع رطوبت صعودی در دیوار‌های آجری ورودی در ضلع غربی، اجرای دقیق هواکش‌ها جهت تسریع در امر تهویه هوا و دفع رطوبت، کاشی کاری، رنگ‌آمیزی، تعویض شیشه، تعویض کلید و پریز، شیرآلات، تعویض رادیاتور، بندکشی و اندودکاری آجرها و چراغ‌های فضای داخلی در این بنای جهانی است.

او گفت: از آنجایی که سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور برای بازدید از اثر جهانی به شهرستان سلطانیه سفر می‌کنند ساماندهی مسیر‌های دسترسی و امکانات در این اثر جهانی از جمله اولویت‌ها است.

شهر سلطانیه یکی از شهر‌های تاریخی شهرستان سلطانیه استان زنجان ایران است که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع است.

گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان در این شهر تاریخی است و این شهر دارای بنا‌های تاریخی زیادی است که همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان گنبدسلطانیه مرمت بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با تقویت سامانه بارشی از فردا بارش‌های رگباری و رعد و برق به خصوص نیمه غربی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، افزود: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش‌های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، تصریح کرد: روز جمعه نیز بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

رحمن‌نیا تاکید کرد:‌ با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روزهای خنک‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

رحمن‌نیا دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار