Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر، کتابخانه‌های عمومی نیز در راستای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم فعالیت‌های بیشتری انجام دهد تا افرادی که گرفتار این معضل هستند، را یاری دهیم.

وی با اشاره به آغاز فصل اوقات فراغت گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار سایر متولیان نقش ویژه‌ای بر عهده دارند و به همین منظور باید از عملکرد جزیره‌ای خودداری کرده و با هم‌افزایی برنامه‌های مطلوبی برای کودکان و نوجوانان فراهم کند؛ به همین منظور دستگاه‌های مختلف برنامه‌های مشترک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه جورقان به یک کتابخانه مستقل و مطلوب نیاز دارد تصریح کرد: شهرداری جورقان ظرف یک هفته زمین مناسب و دارای شاخصه‌هایی چون راه دسترسی، تأمین انرژی و بر اساس بافت شهر را معرفی کند تا بتوانم مراحل اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان همدان نیاز به راه‌اندازی پویش ساخت کتابخانه روستایی داریم تا افراد خیر از وجود چنین نیازی باخبر شوند.

محمدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان روستایی به وجود کتابخانه نیاز مبرمی دارند تأکید کرد: هزینه کردن در حوزه فرهنگی و احداث کتابخانه یک سرمایه‌گذاری است که باید به آن توجه شود.

پیگیری برای تأمین کتابخانه‌های سیار برای مناطق فاقد کتابخانه عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: به منظور احداث کتابخانه در شهر جورقان باید شهرداری و شورای شهر، زمین‌های مورد نظر خود را به منظور بررسی و ارزیابی کارشناسان به فرمانداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی معرفی کنند.

عاطفه زارعی افزود: سال گذشته تلاش بسیاری در استان  انجام شد تا پروژه‌های نیمه‌تمام همچون کتابخانه شهید مظاهری تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد، در سال جاری نیز تکمیل کتابخانه روستای عبدالرحیم و بازسازی برخی از کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تحقق کامل جامعه دانش بنیان، در گرو تأمین، تکمیل و ارتقای زیرساخت‎های فرهنگی بوده و یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها،کتابخانه‌های عمومی است که منابع اطلاعاتی لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در حال حاضر در هر شهرستان استان، به طور میانگین ۸۰ روستا با جمعیت زیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر وجود که نیازمند گسترش امکانات فرهنگی است به همین منظور پیگیری برای تهیه کتابخانه‌های سیار آغاز شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه عمومی همدان کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!