Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@16:06:10 GMT

هواپیما سازی، قاشق سازی نیست!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۹۳۶

تین نیوز کامران نرجه* :

مرحوم علی اکبر دهخدا در کتاب امثال و حِکم به ضرب المثلی اشاره می کند که شرح حال امروز ماست.

می نویسد:« قاشق سازی، کاری نداره... میزنی توی سرش، تخت میشه..... دمش رو میکشی، دراز میشه»

اکنون نیز یکی از دوستان ما در هیئت دولت دستور داده تا سفر بعدی به اصفهان، هشت فروند هواپیمای مسافربری 72 نفره ساخته شود!!

این برداشت ساده لوحانه از صنایع هواپیماسازی آن هم در کشوری که کل صنایع آن تحت تحریم بین المللی قرار دارد، همان نگرشی است که دهخدا در امثال و حکم مورد نکوهش و تمسخر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی افرادی در این کشور، تصور می کنند هواپیماسازی، عین قاشق سازی است. میزنی توی سرش تخت می شود، دمش را می کشی دراز می شود. بنابراین تا زمان سفر بعدی به اصفهان ، می شود هشت فروند هواپیمای مسافربری 72 نفره ساخت!

صنایع هواپیماسازی مستقر در استان اصفهان تاکنون از حد مونتاژ کامل هواپیمای ایران 140 (بخوانید آنتونف 140 اوکراینی) زیر نظر کارشناسان این کشور فراتر نرفته و اکنون حتی اگر تصمیم به مونتاژ هواپیمای جدیدی داشته باشد، دیگر نه از اوکراین خبری هست و نه از کارشناسان شرکت آنتونف!

شوربختانه با همین ساده انگاری قاشق سازی، 52 سال است که در صنعت خودرو از مرحله مونتاژ ساده ترین پلت فرم های موزه ای کشورهای دیگر فراتر نرفته ایم و اکنون می خواهیم تا سغر بعدی به اصفهان، هشت فروند هواپیمای مسافربری بسازیم!

* روزنامه نگار

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو موزه ساخت هواپیما هواپیمای ایران 140 صنایع هواپیماسازی هواپیما سازی هواپیمای مسافری هواپیمای آنتونف قاشق سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند

افراد زیادی هستند که فوری عصبانی می‌شوند و به اصطلاح زود از کوره در می‌روند، استرسی هستند و به راحتی نمی‌توانند بر اعصاب خود مسلط باشندشما با این دمنوش آرام خواهید شد.

به گزارش فارس، برای آرام شدن این افراد دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثر فوری برای این حالت به همراه دارد. یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان، یک قاشق چایخوری سنبل‌الطیب، یک عدد لیمو عمانی و مقداری نبات را با هم دم کرده و میل کنید.

اثر ترکیب این دارو‌های گیاهی همانند خوردن دو عدد قرص آرامبخش است و فوری آرام خواهید شد و استرس از بدن شما دور می‌شود.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد