Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:50:03 GMT

روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تسهیل یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۹۰۰

روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تسهیل یابد

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان در بخش های مختلف، ارتقای شاخص های اقتصادی برای بهبود وضعیت توسعه را یک ضرورت جدی دانست.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه ۳۰ خرداد در آئین تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، تعامل و هماهنگی با حوزه های درون و برون سازمانی دستگاه های اجرایی جهت توسعه متوازن استان بویژه مناطق محروم و دورافتاده، نظارت بر اجرای سیاست ها و خط مشی های کلان توسعه سرمایه گذاری با استناد به قوانین و اسناد بالادستی و قابلیت ها و ظرفیت های استان را از جمله وظایف این معاونت برشمرد و گفت: ظرفیت های مرزی استان این امکان را ایجاد می کند تا مدیریت و هماهنگی امور مربوط به ایجاد و راه اندازی بازارچه های مرزی و راهبری و هدایت آن به شکل جدی توسط معاونت اقتصادی پیگیری و اجرایی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری توسط کارآفرینان داخلی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت جذب تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه همسایگان مرزی تصریح کرد: برون رفت از وضعیت فعلی با کار جهادی و شبانه روزی و پرهیز از پشت میز نشینی تحقق می یابد.

معتمدیان نظارت بر انجام مطالعات اقتصادی در راستای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان در امر سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و توسعه متوازن را مهم ارزیابی کرد و افزود: حمایت از تولید برای افزایش اشتغال بویژه در بحث شرکت های دانش بنیان باید با هم افزایی و بهره گیری از همه ظرفیت های علمی و عملی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: واحدهای تولیدی راکد یکی از دغدغه های جدی بشمار می رود لذا انتظار داریم تا مدیران با حضور میدانی نسبت به احیای واحدهای راکد و نیمه راکد اقدام نمایند.

معتمدیان حمایت از تولید را یک راهبرد اساسی دانست و خاطرنشان کرد: قابلیت های استان در بخش های مختلف و عقب ماندگی در برخی شاخص های اقتصادی بر ضرورت توجه راهبرد اساسی حمایت از تولید تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، در این آئین، ضمن قدردانی از تلاشهای نادر صادقی، جواد کرمی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان غربی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال