Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@19:19:03 GMT

روسیه کاردار لیتوانی را فراخواند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۲۱۹۴

روسیه کاردار لیتوانی را فراخواند

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که ویرجینیا آمبرازین، کاردار لیتوانی را در اعتراض به تصمیم لیتوانی مبنی بر ممنوعیت ترانزیت ریلی تعدادی از کالا‌ها از طریق خاک خود به منطقه کالینینگراد روسیه احضار کرد.

لیتوانی اخیرا با ممانعت از ورود کالا‌های تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه اعلام کرد که این اقدام "علناً خصمانه" و نقض تعهدات حقوقی بین‌المللی است. این وزارتخانه اعلام کرد: اگر در آینده نزدیک ترانزیت کالا بین منطقه کالینینگراد و بقیه قلمرو فدراسیون روسیه از طریق لیتوانی به طور کامل برقرار نشود، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای حفظ منافع ملی خود اقداماتی انجام دهد.

پیش از این، شورای اروپا تحریم‌هایی را که در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به روسیه علیه مسکو اعمال کرده بود، تمدید کرد. این تحریم‌ها تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد و شامل ممنوعیت‌های واردات محصولات از مناطق الحاقی، سرمایه گذاری‌های زیرساختی یا مالی، خدمات گردشگری و همچنین صادرات برخی کالا‌ها و فناوری‌ها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم روسیه الحاق کریمه به روسیه دولت لیتوانی وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در حمله پهپادهای کامیکازه ارتش اوکراین به منطقه بلگورود روسیه دست‌کم شش نفر کشته و ده‌ها تن از جمله کودکان زخمی شدند.

وی درباره جزییات این حادثه گفت: دو دستگاه مینی‌بوس در حال انتقال کارکنان یک شرکت به محل کار بودند که یک خودروی سواری نیز آنها را همراهی می کرد که هدف حمله پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفتند.

گلادکوف همچنین افزود که «این حمله پهپاد اوکراینی در روستای برزوفکا رخ داده و شش نفر در دم جان باختند، ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که دو نفر از آنها کودک بودند.»

کد خبر 6097920

دیگر خبرها

  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • واکنش روسیه به حمله اسرائیل به رفح
  • روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم