Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:36:37 GMT

نصب روزشمار برای بوستان«هاشمی‌نژاد» زنجان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۲۳۱۸

نصب روزشمار برای بوستان«هاشمی‌نژاد» زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا انصاری، معاون امور زیربنایی و حمل‌و نقل شهرداری زنجان در جلسه عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیای زنجان برای ساخت بوستان«هاشمی‌نژاد» اظهار کرد: این بوستان در مساحتی به میزان 6.8 هکتار در منطقه «بی‌سیم» زنجان ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای این قرارداد یکساله و مدت تضمین قرارداد هم 36 ماه تعیین شده است و برای آن روزشمار نصب خواهد شد، اضافه کرد: قرارداد به مبلغ 134 میلیارد تومان و به صورت 100 درصد پیمانی ساخته خواه شد و به لحاظ مبلغی نیز 30 درصد از اعتبار به‌صورت نقدی توسط شهرداری پرداخت می‌شود و 70 درصد از مبلغ قرارداد به‌ صورت غیرنقدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با اشاره به جزئیات ساخت این پروژه شهری گفت: بوستان شامل سالن آمفی‌تئاتر، پیاده‌راه، مسیر دوچرخه‌سواری، فرهنگسرا، مغازه‌هایی با کاربرد فرهنگی، زمین بازی، فضای سبز، شهربازی کودکان، آلاچیق‌های خانوادگی، فضاهای اجتماعی خواهد بود و همه این بخش‌ها در قرارداد دیده شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان با اشاره به طراحی متفاوت ساخت این بوستان گفت: طبق برنامه‌ریزی برای نخستین بار آسفالت رنگی در این بوستان استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: به لحاظ ایمنی نیز این مجموعه شامل حراست و ورودی مناسب برای خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس خواهد بود، موضوعاتی که به تایید شورای ترافیک رسیده است.

وی با بیان اینکه برآورد اعتبار لازم برای احداث این بوستان بر اساس فهرست 1400 در 28 بهمن سال گذشته به پیمانکار ابلاغ شده است، گفت: احداث این مجموعه، موارد ترافیکی داشت که لحاظ شده و همچنین ایمنی مجموعه از حفاظت و حراست گرفته تا ورود آورژانش و آتش‌نشانی در احداث مجموعه پیش‌بینی شده و تاییدیه شورای فنی و ترافیک استان را اخذ کرده است.

 عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز به انعقاد قرارداد 500 میلیارد تومانی شورا و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه تا یک هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

حسین حمزه‌لو پاک با اشاره به اینکه 30 درصد از مبلغ قرارداد به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود و 70 درصد مابقی نیز در قالب واگذاری ملک خواهد بود، اضافه کرد: طبق نظرسنجی‌های مختلفی که انجام شده کمبود فضاهای تفریحی در شهر و جبران این کمبود، یکی از مهمترین درخواست‌های مردم بوده که امیدواریم با ساخت این بوستان بخشی از آن تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان قرارگاه خاتم مبلغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند