Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون هندبال آسیا (AHF) درخشش هندبال ساحلی ایران را در مسابقات قهرمانی جهان مورد تمجید قرار داد.

به گزارش ایران اکونومیست از فدراسیون هندبال، پس از کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان توسط تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران فدراسیون هندبال آسیا به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان ایران در این مسابقات پرداخت و شیخ احمد الصباح نیز این موفقیت را به فدراسیون هندبال ایران تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن خبر فدراسیون هندبال آسیا آمده است:

ایران در دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران در دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر فرانسه را شکست داد و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت. این رویداد از ۱۴تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، در مرکز ورزشی ساحلی هراکلیون یونان برگزار شد.

این نخستین مدالی است که یک کشور آسیایی در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان قهرمانی جهان کسب کرده است.

قهرمانان تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان برای کسب مدال برنز حامد شمس و مصطفی انتشاری بودند که هر کدام ۱۲ امتیاز را در این دیدار برای تیم ایران کسب کردند.

همچنین علی حیدریان ۱۰ امتیاز را برای تیم ایران به دست آورد. متین گلدان دروازه‌بان تیم ایران نیز با آمار ۲۴درصدی سِیو در کسب مدال برنز ایران سهم مهمی داشت. آراد حسینی تنها یک امتیاز از این بازی به دست آورد اما در تعیین نتیجه بازی سرنوشت‌ساز بود. این بازیکن توانست گل طلایی را برای ایران به ثمر برساند تا مدال برنز را برای تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران قطعی کند.

تیم ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان در گروه A با تیم‌های سوئد، قطر و ایالات متحده آمریکا همگروه شد. ایران در دو بازی اول دو بر صفر قطر و آمریکا را شکست داد، اما در بازی سوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب سوئد شد. ایران با ۴ امتیاز در رده دوم و قطر در رده سوم گروه خود قرار گرفتند.

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد، اردن بود که در گروه C در کنار تیم‌های یونان، اسپانیا و جمهوری چک قرار داشت. در روز اول این مسابقات، اردن موفق به شکست دو بر یک اسپانیا شد و شگفتی بزرگی را رقم زد. اردن همچین یونان را با نتیجه دو بر یک شکست داد، اما با نتیجه دو بر صفر مغلوب جمهوری چک شد. اردن در نهایت در این گروه دوم شد و به دور اصلی راه یافت.

قطر و اردن نتوانستند از دور اصلی مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده و مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب با جایگاه‌های دهم و دوازدهم به پایان رساندند.

با این حال ایران تنها کشور آسیایی بود که به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافت. ایران در مرحله یک چهارم نهایی آرژانتین را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. ایران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب برزیل شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

در پایان این مسابقات جایزه بهترین بازیکن خط‌زن به علی حیدریان ملی‌پوش ایران اهدا شد.

شیخ احمد الصباح از طرف فدراسیون هندبال آسیا، این موفقیت بزرگ را به همه بازیکنان و کادر مربیگری تیم ملی هندبال نوجوانان و به خصوص فدراسیون هندبال ایران تبریک می‌گوید.

            منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فدراسیون هندبال ، هندبال ساحلی ، هندبال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فدراسیون هندبال هندبال ساحلی هندبال فدراسیون هندبال آسیا نتیجه ۲ قهرمانی جهان هندبال ساحلی تیم ایران مدال برنز بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به کسب مدال طلای قهرمانی آسیا توسط خانم نازنین فاطمه عیدیان در مسابقات دوی ۴۰۰ متر نوشت:

«پارسال در جلسه‌ای خدمت خانم نازنین فاطمه عیدیان و خانوادهٔ محترمش بودم.

این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است…

تبریک به خانم عیدیان عزیز بخاطر قهرمانی و رکوردزنی در آسیا.

قهرمانی المپیک ان‌شاءالله

تا باد چنین بادا»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی