Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سلامت، با توجه به اهمیت همین موضوع، در ادامه این مطلب با طرز تهیه چیپس کدو به‌عنوان یک میان‌وعده سالم و جذاب برای کودکان و نوجوانان آشنا خواهیم شد. چیپس کدو به‌دلیل داشتن ترکیبات مختلف می‌تواند کالری و انرژی خوبی هم به بدن کودکان و نوجوانان برساند.  

مواد لازم برای ۸ نفر

کدوی سبز قلمی و متوسط ۲ عدد  نشاسته ذرت نصف لیوان  سفیده تخم‌مرغ ۴ عدد  پودر نان خشک ۲ لیوان  روغن مخصوص سرخ‌کردنی کمتر از یک قاشق غذاخوری  نمک سه‌چهارم قاشق چای‌خوری  خامه ترش سه‌چهارم پیمانه  مایونز کم‌چرب یک‌سوم پیمانه پیازچه خردشده ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵ قاشق غذاخوری شوید تازه خردشده ۲ قاشق چای‌خوری  آب لیموترش تازه ۲ قاشق چای‌خوری  طرز تهیه چیپس کدو

۱- قبل از آماده‌سازی چیپس کدو بهتر است که ابتدا سس آن را آماده کنید و داخل یخچال بگذارید تا طعمش جا بیفتد. برای تهیه سس باید خامه ترش، مایونز کم‌چرب، پیازچه خرد شده، شوید خرد شده و آب لیموترش تازه را با همدیگر ترکیب کنید و این ترکیب را برای استراحت داخل یخچال بگذارید. اگر خامه ترش در دسترس شما نبود، می‌توانید همین مقدار از خامه صبحانه کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید تا یک خامه ترش به‌دست بیاورید.  

۲- حالا که سس را کنار گذاشته‌اید، می‌توانید چیپس کدو را آماده کنید. برای تهیه چیپس کدو باید ابتدا کدوها را به‌صورت حلقه‌حلقه برش بزنید. توجه داشته باشید که نیازی به پوست گرفتن کدوها وجود ندارد.  

۳- کدوهای حلقه‌ شده را داخل یک پلاستیک مانند زیپ‌کیپ بریزید و نشاسته ذرت را هم داخل همان پلاستیک بریزید. در پلاستیک را محکم ببندید و آن را تکان بدهید تا تمام قسمت‌های کدو به نشاسته ذرت آغشته شود.  

۴- کدوهای کاور شده با نشاسته را کنار بگذارید و در یک ظرف گود، سفیده‌های تخم‌مرغ را هم بزنید تا از لختگی خارج شوند. در ظرف گود دیگری، پودر نان خشک یا پودر سوخاری بدون نمک و ادویه را بریزید و نمک موجود در دستور را به پودر نان یا آرد سوخاری اضافه کنید.  

۵- کدوهای آغشته به نشاسته ذرت را ابتدا داخل سفیده تخم‌مرغ، سپس داخل آرد نان، دوباره داخل سفیده تخم‌مرغ و درنهایت هم داخل آرد نان بزنید و آنها را در ظرف نچسب مخصوص فِر بچینید. اگر ظرف نچسب مخصوص فِر ندارید، کفِ سینی فِر را دو لایه کاغذ روغنی بچینید و کدوها را روی کاغذ روغنی قرار دهید.  

۶- بعد از اینکه تمام کدوها را داخل ظرف چیدید، سطح آنها را با یک فرچه یا اسپری مخصوص کمی چرب کنید.  

۷- فِر را به مدت ۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سپس ظرف حاوی کدو را داخل فِر قرار بدهید.  

۸- هر طرف کدوها باید حدود ۵ تا ۸ دقیقه داخل فِر حرارت ببینند تا کاملا برشته و کرانچی شوند. برای این‌که مدت‌زمان پخت را کاهش بدهید، بهتر است که کدوها را به‌صورت حلقه‌های بسیار نازک برش داده باشید.  

۹- بعد از این‌که کدوها کاملا ترد و کرانچی شدند، می‌توانید آنها را همراه با سس مخصوص خودشان سِرو کنید.

ارزش تغذیه‌ای چیپس کدو 

هر ۴ عدد چیپس کدو همراه با ۲ قاشق غذاخوری از سس همراهش حاوی حدودا ۲۱۸ کیلوکالری انرژی، ۵ گرم پروتئین، ۲۵ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۲.۶ گرم قند، ۱۰.۵ گرم چربی، ۱۴.۵ میلی‌گرم کلسترول، ۲۲۸۱ واحد بین‌المللی از ویتامین A، ۱۶.۷ میکروگرم فولات، ۳۰ میلی‌گرم کلسیم، ۱۴.۵ میلی‌گرم منیزیم، ۲۰۳ میلی‌گرم پتاسیم، ۳۴۶ میلی‌گرم سدیم و ۱۱ میلی‌گرم ویتامین C است.  

کد خبر 684661 برچسب‌ها آشپزی توصیه‌ها و آداب آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت تغذیه سالم تغذیه قاشق چای خوری نشاسته ذرت میلی گرم چیپس کدو خامه ترش تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت چرخش مچ پا چیست؟

چرخش مچ پا به سمت داخل زمانی که پا روی زمین قرار می‌گیرد و وزن بدن روی آن تمرکز می‌کند به طور طبیعی رخ می‌دهد.

به گزارش جام جم، در واقع، چرخش مچ پا حالت طبیعی است و مزایایی دارد، اما چرخش بیش از حد مچ پا که به عنوان عارضه چرخش مچ پا به داخل شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میزان چرخش مچ پا به سمت داخل بیش از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد معمول به سمت داخل منحرف شود.

در افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند، مشاهده می‌شود که مچ پا به سمت داخل منحرف شده است و افزایش چرخش مچ پا به داخل، باعث بر هم خوردن راستای مفاصل می‌شود در نتیجه درد یا آسیب‌دیدگی قوزک پا، زانو و حتی مفاصل ران و پایین کمر را به همراه دارد و چرخش مچ پا در صورت عدم درمان مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت و اهمیت این موضوع به خصوص برای کودکان بسیار زیاد است.

علت چرخش مچ پا چیست؟

علت چرخش مچ پا شامل ژنتیک یا نقص مادرزادی، کف پای صاف، افزایش سن و تضعیف عضلات، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و کفش نامناسب و... است.

راه‌های تشخیص چرخش بیش از حد و غیرطبیعی مچ پا

زمانی که فرد به صورت عادی ایستاده، استخوان مچ پا دقیقا در بالای پاشنه قرار گرفته است و پزشک متخصص می‌تواند با انجام آنالیز حرکت و گام برداری، بیماری چرخش مچ پا را تشخیص دهد و علاوه بر معاینه بالینی، اسکن کف پا، اسکن مچ و زانو روش‌های دیگری هستند که برای تشخیص این بیماری وجود دارد.

چند تمرین ورزشی اصلاحی برای این عارضه وجود دارد که شامل حرکت پای کوتاه، حرکت اردک ایستاده و کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز از جمله تمرینات ورزشی اصلاحی است.

حرکت پای کوتاه

کفش‌های خود را در بیاورید و پا‌های خود ر به اندازه عرض لگن از هم باز کنید. در حالی که انگشتان پای شما هنوز روی زمین است و وزن بدن خود را روی قسمت بیرونی کف پا بیندازید تا قوس کف پای شما از زمین فاصله بگیرد. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. شما باید به تدریج عادت کنید که این حالت را در حین انجام کار‌های روزانه حفظ کنید.

حرکت اردک ایستاده

بایستید و پاشنه پا‌های خود را به هم بچسبانید و پنجه پا‌های خود را از هم باز کنید به حالتی که پا‌های شما مشابه پای اردک شود. سعی کنید که ران پا‌های خود را به سمت خارج بچرخانید و از عضلات گلوتس خود کمک بگیرید تا لگن خود را بچرخانید. ممکن است حس کنید که با چرخش ران پای شما، گودی کف پا به سمت بالا می‌آید و چرخش مچ پا به داخل برطرف می‌شود. این حالت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز

حرکت زنجیره باز در حالت نشسته انجام می‌شود. روی زمین بنشینید و پا‌های خود را کاملا دراز کنید. پا‌های خود را در حالتی خنثی و طبیعی نگه دارید. به آرامی به سمت جلو خم شوید و انگشتان پای خود را با دست بگیرید و آن را به سمت خودتان بکشید. این کار موجب کشش ساق پا می‌شود. این حالت را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کشش را چند بار تکرار کنید.

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • علت چرخش مچ پا چیست؟