Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@01:12:22 GMT

سجادی: روح ورزش با عدالت عجین است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۳۹۲۳

سجادی: روح ورزش با عدالت عجین است

به گزارش ایران آتلاین، وزیر ورزش و جوانان گفت : یکی از عرصه هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است.

سید حمید سجادی روز دوشنبه در همایش صلح، داوری و ورزش اظهار داشت: «عدل» از کلید واژگان اصلی و عجین شده با هویت ایرانی و اسلامی ملت شریف ایران است. عدالت محوری با تاریخ، فرهنگ، تمدن، دین و سنت ما ایرانیان آمیخته شده و چه در اسناد معتبر تاریخیِ به جا مانده از تمدن غنی و کهن ایران و چه در اصول اساسی پنجگانه دین، شاهد جایگاه عدل و عدالت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچنان که بشریت، از ابتدای زندگی در کره خاکی تا به امروز، با هر فرهنگ، زبان، سبکِ زندگی و آیین و اعتقادی که داشته باشد، همواره، عدالت را برای تداوم زندگیِ اجتماعی، آرامش و موفقیتِ خود، طلب کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از عرصه هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است ، گفت: در عرصه های ورزش قهرمانی و حرفه ای و همگانی ، ورزش های بومی و محلی و سنتی و ورزش‌های آیینی و عرصه توسعه مدیریت، منابع و زیرساخت ها، اگر روحِ داوری و عدالت محوری حاکم نباشد، ورزش کردن، ورزشکار بودن، رقابت های ورزشی، استعدادیابی و همگانی کردن ورزش و فعالیتِ بدنی به معنای واقعی از بین خواهد رفت و برای همیشه فراموش خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که همواره ورزشکاران، پیشگامان فعالیت‌های داوطلبانه و بشر دوستانه هستند و صحنه‌های بی بدیلِ پهلوانی، جوانمردی و اخلاق مداری را در رقابت‌های ورزشی می‌توانیم به وفور در نقاط مختلف ایران و جهان مشاهده کنیم.

سجادی با اشاره به ورزشکاران نام‌آور ایران اظهار داست: تاریخ ورزش ایرانِ عزیز، شاهد درخشش انسان‌های بزرگ و آزاده‌ای است که نام و آوازه‌شان با عدالت، مردم داری و انسانیت در هم آمیخته است.

وی افزود: پهلوانانی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی و پهلوانان و قهرمانان گرانقدری که جانِ شیرین را فدای عزت و آزادی وطن کردند، بویژه شهدای معزز ورزشکار که مدال‌شان، پلاکشان است. امروز و در آیینِ افتتاحِ «مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران» عرض می‌کنم در هر حوزه‌ای که ارتباطات و تعاملات و منافع کاری و جمعی وجود دارد، احتمال وقوعِ اختلافِ نظر نیز هست. ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و به‌ویژه با ورود ورزش به حوزه ی حرفه‌ای، امکان تضارب آرا و اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر ورزش تاکید کرد: آنچه مهم است، چگونگی حل و فصل اختلاف، رفع ابهام و شفافیت در اقدام است تا هر نوع اختلاف و سوء تفاهمی به خوبی پاسخ داده شود و جای خود را به آرامش، همدلی، همراهی، وفاق و تفاهم دهد.

وی تاکید کرد: به همین منظور و با همت و همیت دستگاه قضا و بالاخص « مرکزِ توسعه حل اختلافِ قوه قضائیه»، «مرکز داوری، میانجیگری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران» در کنار جامعه بزرگ ورزش کشور خواهد بود تا همچون همیشه، خانواده عزیز ورزش به دور از هر مشاجره، مجادله و دعوی حقوقی و قضایی بتواند به سمت تعالی، پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

سجادی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های مسوولان دستگاه قضا گفت: همکاران ارجمند ما در نهاد دادگستری به عنوان مرجع عمومی رسیدگی به تظلمات و شکایات، با حفظ کرامت انسانی، نقش قانونی مؤثری را ایفا می‌کنند و همکاران گرانقدر ما در این مرکز نیز با صیانت از شأن فردی و اجتماعی جامعه‌ ورزش کشور و به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به اختلافات، با تکیه بر مفاهیم والای فرهنگی و اجتماعی همچون صلح، سازش، میانجیگری و داوری، در کنار دیگر ارکان دستگاه قضا، به ایجاد تفاهم در بین جامعه‌ هدف می‌پردازند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به عنوان خادم ملت شریف ایران و خانواده‌ بزرگ ورزش کشور، این اقدام ارزشمند و ماندگار را که نقشی موثر و سهمی بسزا در توسعه و پیشرفت ورزش ایران عزیزمان دارد، ارج می‌نهم و از حجت الاسلام  محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضائیه و همکاران گرانقدر دستگاه قضا، حجت الاسلام صادقی ریاست مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، همکاران عزیزمان در معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان و تمامی دست اندرکاران برگزاری این آیین باشکوه سپاسگزارم .

وی تصریح کرد: باور دارم هر قدمی که به نیکی در عرصه ورزش برداشته می‌شود، به همت مسئولین گرانقدر نظام، مجموعه خدوم وزارت ورزش و جوانان و همراهی اهالی رسانه ها موجب ایجاد انگیزه و امید برای ورزشکاران عزیزمان، اعتلای نام میهن و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ورزش و جوانان دستگاه قضا وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا

کیومرث هاشمی به‌عنوان مهمان ویژه در دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امشب (شنبه هشتم اردیبهشت) در سفری کوتاه راهی بانکوک خواهد شد تا مهمان ویژه دیدار تیم ملی ایران برابر تایلند در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ باشد.

هاشمی پس از دیدار با ملی‌پوش و حضور در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا، بامداد دوشنبه به تهران بازخواهد گشت.

گفتنی است دیدار فینال جام ملت‌های آسیا فردا یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ بین ایران و تیم میزبان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتسال ایران ۱۲ قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا کد خبر 748416

دیگر خبرها

  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا