Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس کل دیوان محاسبات با تلاش همکارانم در دیوان محاسبات خود را موظف می دانیم موانع موجود بر سر راه اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان را از میان برداریم.

 آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان دیوان محاسبات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور مهرداد بذرپاش و سورنا ستاری برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات دیوان محاسبات و مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه بود، مهرداد بذرپاش با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گفت: دیوان محاسبات کشور آمادگی کامل دارد تا با توجه به شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، هرگونه مساعدت و کمک به شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دیوان محاسبات کشور ضمن یادآوری شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» در دوره مدیریت فعلی، افزود: عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر از اقدامات دیوان محاسبات کشور، اگرچه مایه مباهات و افتخار تک تک کارکنان و تلاشگران این نهاد نظارتی است اما سنگینی بار وظایف آتی را دو چندان می کند که از مهمترین آنها، تسریع فرآیند هوشمندسازی، برخط کردن رسیدگی و نوآورانه نمودن سازوکارهای نظارتی است.

بذرپاش راه اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق را گامی اثرگذار در بهره‌گیری از دانش نخبگان و خبرگان در فرآیندهای دیوان محاسبات دانست و خاطرنشان کرد: توقع ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن است تا در این مسیر، یاری‌گر دیوان محاسبات باشد و با ارائه نظرات کارشناسی و مشورتی، این نهاد نظارتی را در حُسن اجرای وظایف قانونی خود مساعدت نماید.

رئیس کل دیوان محاسبات در تشریح اهداف شکل گیری مرکز نوآوری و خلاقیت این نهاد نظارتی اظهار داشت: تلاش ما این است تا از طریق این مرکز به اهدافی همچون نیل به فناوری های تنظیم گری و سیاستگذاری دست یافته و دیوان محاسبات را به مرجع بزرگ مشورتی برای تمامی نهادهای حکومتی و حاکمیتی تبدیل کنیم.

بذرپاش نگاه دیوان محاسبات به مقوله شرکت های دانش بنیان را متفاوت از سایر دستگاه ها دانست و تاکید کرد: تلاش همکارانم در دیوان محاسبات این است که در چارچوب قانون، با تسهیل گری نسبت به شرکت های دانش بنیان ورود داشته باشند و ما خود را موظف می دانیم موانع موجود بر سر راه اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان را از میان برداریم.

در ادامه این نشست مشترک، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن تشکر از نگاه ویژه دیوان محاسبات کشور به موضوع شعار سال و حمایت از تولید دانش بنیان، گفت: مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره شاکر مساعدت‌های دیوان محاسبات بوده است و از این پس نیز به همکاری مشترک با این دستگاه نظارتی در کمک رسانی به اجرای هرچه سریع تر قانون جهش تولید دانش بنیان در تمامی دستگاه های کشور احتیاج داریم.

ستاری در ادامه افزود: متاسفانه بروکراسی کشور، متشکل از یک ساختار نفتی و حامی واردات است و مسلم است که از چنین ساختاری نمی توان انتظار حمایت از دانش و صادرات و افزایش بهره وری داشت؛ لذا از تمامی نهادهای نظارتی کشور درخواست داریم در میدان مبارزه با این رویه باطل، با هم افزایی و همکاری بیش از پیش، کشور را برای همیشه از پیمایش در این دور باطل برهانیم.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به شعار سال ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، امسال بهترین فرصت برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا در حوزه فناوری و دانش بنیان، تحول بزرگی را در کشور رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: تخطی دستگاه ها در تخصیص یک درصد از بودجه جاری به امور پژوهشی و فناوری، از جمله مواردی است که باید برای جبران این نقیصه، برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

در پایان این نشست مشترک، افزون بر انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دیوان محاسبات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری و خانه خلاق دیوان محاسبات کشور نیز افتتاح شد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»