Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، کمیسیون انتخابات استرالیا همزمان با روز جهانی پناهندگان، از کسب ششمین کرسی استرالیای غربی در مجلس سنای این کشور توسط فاطمه پیمان، شهروند استرالیایی-افغان و عضو حزب کارگر خبر داد.

خانم پیمان گذشته از این که به عنوان نخستین زن محجبه به پارلمان استرالیا راه یافته، اولین استرالیایی متولد افغانستان محسوب می‌شود که به عضویت سنای این کشور درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه پیمان که در حال حاضر، ۲۷ سال سن دارد و ساکن شهر پرث، مرکز استرالیای غربی است، در ۴ سالگی همراه با والدین و خواهر و برادرش به استرالیا پناهنده شد. او می‌گوید: «داستان من به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، زمانی که پدرم سوار قایق شد، اقیانوس هند را پشت سر گذاشت تا زندگی بهتری برای سه فرزند و همسرش فراهم کند.»

پدرش اوایل پناهندگی در آشپزخانه‌ای کارگری می‌کرد. او سپس نگهبان شد و مدتی هم راننده تاکسی بود. مادرش هم پیش از آن که کسب و کار کوچکی در زمینه آموزش رانندگی به راه بیندازد، خانه‌دار بود و مراقب فرزندانش.

خانم پیمان به گفته خودش همواره تحت تاثیر سخت‌کوشی پدر و مادرش بوده و به ویژه پس از آن که در سال ۲۰۱۸ پدرش را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون از دست داده، مصمم می‌شود که نماینده استرالیایی‌های سخت‌کوشی همچون پدر و مادرش شود. او برای تحقق این هدف، به عضویت حزب کارگر درمی‌آید.

او بلافاصله پس از تایید نتایج انتخابات و مسجل شدن پیروزی‌اش با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «ما پیروز شدیم!!!! من با افتخار اعلام می‌کنم که رسما به عنوان سناتور استرالیای غربی انتخاب شده‌ام.» عضو تازه پارلمان استرالیا همچنین از تمامی حامیان خود تشکر کرد. 

عضو تازه پارلمان استرالیا همچنین در گفتگو با خبرنگاران گفت: « من پیش از این که افغان یا مسلمان باشم، سناتور حزب کارگر استرالیا هستم و نماینده همه استرالیایی‌ها فارغ از هر گرایش و پیشینه‌ای که دارند.»

خانم پیمان همچنین اولویت‌ خود را تسهیل مشارکت بیشتر افراد در سیاست، بهبود آموزش کودکان و مقابله با تغییرات آب و هوایی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که انتخاب او به عادی‌سازی حجاب کمک کند. خانم پیمان از دختران جوانی که تصمیم به پوشیدن حجاب می‌گیرند خواست تا با غرور این کار را انجام دهند و بدانند که حق پوشیدن حجاب را دارند.

البته حزب کارگر استرالیا با کسب سه کرسی استرالیای غربی را از آن خود کرده، مجموع شمار کرسی‌های خود در مجلس سنا را به ۲۶ کرسی رساند ولی برای تصویب قوانین مورد نظر خود به حداقل ۳۹ رای نیاز دارد. بر همین اساس، پیشی‌بینی می‌شود که این حزب ناچار به ائتلاف با سبزها شود که موفق به تصاحب ۱۲ کرسی مجلس سنا شده‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فاطمه پیمان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا استرالیای غربی خانم پیمان حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک

برنده گرندپری میامی به نخستین پیروزی دوران حرفه‌ای‌اش واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاندو نوریس، راننده تیم مک لارن انگلیس درباره پیروزی در گرندپری میامی اظهار‌نظر کرد.

لاندو نوریس گفت: چه مسابقه‌ای. سفر طولانی بود اما سرانجام موفق شدم. من برای تیم خیلی خوشحالم، این کار را برای آنها انجام دادم. در این رقابت سخت به نتیجه موردانتظارمان رسیدیم.

انتقاد ردبول از مرسدس در ماجرای جذب فرستاپن

راننده مک‌لارن افزود: من چند اشتباه جزئی داشتم، اما می‌دانستم که سرعت مسابقه مقدماتی را داریم. با یکی دو تا اشتباه موفق شدیم همه چیز را کنار هم بگذاریم. ما استراتژی عالی را آماده کردیم و نتیجه داد.

لاندو نوریس 24 ساله نخستین پیروزی در دوران حرفه‌ای خود را در گرندپری میامی رقم زد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا