Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد یکی از عرصه‌هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان صحبت هایی را عنوان کرد.

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در همایش صلح، داوری ، ورزش اظهار داشت :

پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: « بهترین مردم کسی است که به دیگران سود برساند، آن‌ها را به هم نزدیک کند و در امر خیر، آن‌ها را یاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود :

« عدل » از کلیدواژگان اصلی و عجین شده با هویت ایرانی و اسلامیِ ملت شریف ایران است. عدالت محوری با تاریخ، فرهنگ، تمدن، دین و سنت ما ایرانیان آمیخته شده و چه در اسناد معتبر تاریخیِ به جا مانده از تمدن غنی و کهن ایران و چه در اصول اساسیِ پنجگانه ی دین، شاهد جایگاه عدل و عدالت هستیم. آنچنان که بشریت، از ابتدای زندگی در کُره ی خاکی تا به امروز، با هر فرهنگ، زبان، سبکِ زندگی و آیین و اعتقادی که داشته باشد، همواره، عدالت را برای تداوم زندگیِ اجتماعی، آرامش و موفقیتِ خود، طلب کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از عرصه هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است ، گفت:

در عرصه های ورزش قهرمانی و حرفه ای و همگانی ، ورزش های بومی و محلی و سنتی و ورزش‌های آیینی و عرصه توسعه مدیریت، منابع و زیرساخت ها، اگر روحِ داوری و عدالت محوری حاکم نباشد، ورزش کردن، ورزشکار بودن، رقابت های ورزشی، استعدادیابی و همگانی کردن ورزش و فعالیتِ بدنی به معنای واقعی از بین خواهد رفت و برای همیشه فراموش خواهد شد.

وی تصریح کرد:

به همین دلیل است که همواره ورزشکاران، پیشگامان فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه هستند و صحنه های بی بدیلِ پهلوانی، جوانمردی و اخلاق مداری را در رقابت های ورزشی می توانیم به وفور در نقاط مختلف ایران و جهان مشاهده کنیم. 

حمید سجادی با اشاره به ورزشکاران نام آور ایران اظهار داشت:

تاریخِ ورزشِ ایرانِ عزیزِ، شاهد درخشش انسان های بزرگ و آزاده ای است که نام و آوازه‌شان با عدالت، مردم داری و انسانیت در هم آمیخته است.

وی افزود:

پهلوانانی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی و پهلوانان و قهرمانانِ گرانقدری که جانِ شیرین را فدای عزت و آزادی وطن کردند، بویژه شهدای معززِ ورزشکار که مدال شان، پلاکشان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:

امروز و در آیینِ افتتاحِ «مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران» عرض می کنم در هر حوزه ای که ارتباطات و تعاملات و منافع کاری و جمعی وجود دارد، احتمال وقوعِ اختلافِ نظر نیز هست. ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و بویژه با ورود ورزش به حوزه ی حرفه ای، امکان تضارب آرا و اختلاف نظر وجود دارد.

وی تاکید کرد :

آنچه مهم است، چگونگی حل و فصل اختلاف، رفع ابهام و شفافیت در اقدام است، تا هر نوع اختلاف و سوء تفاهمی به خوبی پاسخ داده شود و جای خود را به آرامش، همدلی، همراهی، وفاق و تفاهم دهد.

وی تاکید کرد:

به همین منظور و با همت و همیت دستگاه قضا و بالاخص « مرکزِ توسعه ی حل اختلافِ قوه ی قضائیه »، « مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران » در کنار جامعه ی بزرگ ورزش کشور خواهد بود تا همچون همیشه، خانواده عزیز ورزش، به دور از هر مشاجره، مجادله و دعوی حقوقی و قضایی، بتواند به سمت تعالی، پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

 سجادی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های مسوولان دستگاه قضا گفت:

همکاران ارجمندمان در نهاد دادگستری به عنوان مرجع عمومی رسیدگی به تظلمات و شکایات، با حفظ کرامت انسانی، نقش قانونی مؤثری را ایفا می کنند و همکاران گرانقدرمان در این مرکز نیز با صیانت از شأن فردی و اجتماعیِ جامعه‌ی ورزشِ کشور و به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به اختلافات، با تکیه بر مفاهیم والای فرهنگی و اجتماعی همچون صلح، سازش، میانجی‌گری و داوری، در کنار دیگر ارکان دستگاه قضا، به ایجاد تفاهم در بین جامعه‌ی هدف می پردازند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد :

به عنوان خادم ملتِ شریفِ ایران و خانواده‌ی بزرگ ورزش کشور، این اقدام ارزشمند و ماندگار را که نقشی موثر و سهمی بسزا در توسعه و پیشرفت ورزش ایران عزیزمان دارد، ارج می نهم و از حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه ی قضائیه و همکاران گرانقدر دستگاه قضا، حجت الاسلام و المسلمین صادقی ریاست محترم مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه و همکاران ارجمندشان، همکاران عزیزمان در معاونت امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان و تمامی دست اندرکاران برگزاری این آیین باشکوه سپاسگزارم .

وی در پایان تصریح کرد:

باور دارم هر قدمی که به نیکی در عرصه ی ورزش برداشته می شود، به همتِ مسئولین گرانقدرِ نظام، مجموعه ی خدوم وزارت ورزش و جوانان و همراهی اهالی محترم رسانه ها، موجب ایجاد انگیزه و امید برای ورزشکاران عزیزمان، اعتلای نام میهن و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.

اخبار داغ 

زیدان در آخرین لحظه از هدایت پاری سن ژرمن منصرف شده است آنتونیو رودیگر در تست پزشکی رئال مادرید / عکس کنایه سنگین خبرنگار لهستانی به گزینه مربیگری استقلال و سپاهان واکنش علی کریمی به مهاجرت: وطن خانه ی پدریست!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا

وزیر ورزش و جوانان دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا بین تیم‌های ایران و تایلند را از نزدیک تماشا خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امشب به بانکوک تایلند سفر می‌کند تا فردا تماشاگر دیدار فینال مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا 2024 بین ایران و تایلند باشد.

صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی

 

هاشمی پس از دیدار با ملی‌پوشان فوتسال ایران و حضور در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا، بامداد دوشنبه به تهران بازخواهد گشت.

دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ساعت 14:30 فردا (یکشنبه) در بانکوک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا