Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید جمعی از مدیران نهاد‌های انقلابی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ارائه گزارشی از اقدامات این آستان برای توسعه متوازن و همه‌جانبه‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان سرخس گفت: سرخس یکی از شهر‌هایی است که بخش اعظم آن از موقوفات حضرت رضا (علیه السلام) است و به تعبیری این شهر به نام شهر امام رضا (علیه السلام) شناخته می‌شود و ما به عنوان خادمان حضرت، خود را مکلف به خدمت‌رسانی بیشتر در این شهر می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای افزایش بهره‌وری از موقوفات با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی

مالک رحمتی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در حکم انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی، بر توسعه این نوع خدمت‌رسانی‌ها در مناطق موقوفه تأکید داشته‌اند و حجت‌الاسلام و المسلمین مروی هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارند که این مهم در برنامه‌ریزی‌ها و تدوین اسناد راهبری و سیاست‌های کلان آستان قدس نیز تثبیت شده و در عملکرد دو سال اخیر آستان نیز با مساعدت‌های معنوی و فرهنگی و اقتصادی این مهم عینیت یافته است.

وی گفت: تولیت  آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریت این آستان، تأکید ویژه‌ای بر ارتقای بهره‌وری موقوفات و ایجاد منابع پایدار برای آستان دارند و بنیاد بهره‌وری موقوفات نیز با همین رویکرد و نگاه فعالیت خود را آغاز کرده است و همه امکانات و حمایت‌ها را از حضور بخش خصوص و مردمی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه با رعایت غبطه وقف اعلام می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری ویژه در سرخس برای ایجاد تمامی زیرساخت‌ها

رحمتی می گوید: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از ظرفیت‌های بزرگ در این حوزه است و در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی نیز تلاش کردیم با تکمیل تمامی زیرساخت‌های لازم در عرصه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و تأسیساتی در ادامه تلاش‌های دو دهه گذشته، ظرفیت‌های این منطقه را فعال و شکوفایی اقتصادی آن را دنبال کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این نهاد موقوفاتی تاکنون به نرخ روز بیش از چندین هزار میلیارد تومان برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری کرده است و تمامی شرایط برای تحول اساسی و پیشرفت معنی‌دار فراهم شده که می‌توان با افزایش میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت نهاد‌های انقلابی کشور، این دستاورد‌ها را گسترش داد و قطعاً امیدواریم این حضور مهم و پربرکت رؤسای نهاد‌های انقلابی نقطه عطفی برای تحول و توسعه در این شهرستان باشد.

رحمتی گفت: ارتقای منطقه ویژه به منطقه آزاد مهم‌ترین وسیله و نزدیک‌ترین مسیر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و احیاء ظرفیت‌های این منطقه است و از دولت سیزدهم جهت تصویب این موضوع مهم و ارسال آن به مجلس سپاسگزاریم و امیدواریم مجلس  نیز در اقدامی اثربخش و در حداقل زمان ممکن با تصویب لایحه دولت، هدیه بزرگی را به مردم این منطقه اعطا کند، چراکه این مهم حداقل باید دو دهه قبل اتفاق می‌افتاد تا به‌وسیله تولیدات این منطقه، ارتباطات لازم با کشور‌های همسایه برای برقراری تبادلات اقتصادی برای رونق شهر و منطقه به نفع مردم صورت می‌گرفت که این غفلت موجب خسارت قابل توجهی بوده، ولی با پیگیری آستان قدس و همت دولت محترم و اقدام نهایی مجلس  به‌زودی شاهد رونق تولید و کارآفرینی در این خطه خواهیم بود.

خدمت به مردم سرخس، منطقه و اقتصاد کشور

رحمتی   گفت: اولین و مهم‌ترین خروجی و نتیجه این سرمایه‌گذاری اقتصادی، بهره‌مندی مردم عزیز و بزرگوار شهرستان سرخس و محرومیت زدایی از این منطقه است که در همین راستا طی دو سال گذشته، خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متعددی توسط آستان قدس رضوی ارائه شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی   می گوید: علاوه بر آن، توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم نقش مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت و فعال شدن کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و ایجاد ظرفیت افزایش همکاری‌ها با کشور‌های منطقه، اهمیت منطقه ویژه سرخس را دو چندان کرده است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد با مشارکت نهاد‌های انقلابی و همچنین حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی، ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیش از پیش فعال شده و همه مردم کشور از این ظرفیت که به برکت سنت حسنه وقف و تلاش برای بهره‌وری از موقوفات حاصل شده است، بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس نهاد های انقلابی آستان قدس رضوی سرمایه گذاری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود