Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:53:24 GMT

ضرورت دسترسی دانشجویان بین الملل به امکانات ورزشی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۶۰۱۴

ضرورت دسترسی دانشجویان بین الملل به امکانات ورزشی

مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان بر ضرورت دسترسی دانشجویان بین الملل به امکانات ورزشی تاکید کرد و گفت: برای این منظور دانشگاه‌ها می‌توانند با کمک دانشگاه‌های دیگر و یا اداره کل تربیت بدنی تیم تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر رازقی  در اختتامیه گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها، تصریح کرد: با هدف کاهش دغدغه‌ مالی و حضور حداکثری دانشجویان بین‌الملل در المپیاد فرهنگی - ورزشی، هزینه ثبت‌نام برای این دانشجویان رایگان شده است و به ازای حضور هر دانشجو، کمک هزینه‌ای به دانشگاه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این المپیاد ما صرفا نگاه ورزشی نداریم؛ اظهار کرد: برای ما در المپیاد فرهنگی- ورزشی بحث‌های فرهنگی، هم افزایی و افزایش همدلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر رازقی بیان کرد: دانشگاه ها باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که اگر در برگزاری المپیاد با کمبود دانشجو برای تکمیل یک تیم مواجه شدند، سایردانشجویانی که در این المپیاد ثبت‌نام کرده اند اما تیم آن‌ها به دلیل نبود شرکت کنند به حد نصاب نرسیده است را از حضور در المپیاد محروم نکنند.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند با کمک دانشگاه‌های دیگر و یا اداره کل تربیت بدنی تیم تشکیل دهند. همچنین دانشگاه‌ها باید در نظر داشته باشند تا دانشجویان بین‌الملل نیز مانند سایر دانشجویان به امکانات ورزشی و رفاهی دانشگاه‌ها دسترسی کامل داشته باشند.

در ادامه دکتر  فردین تقی زاده  مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان ضمن قدرانی از تلاش مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها خواستار تلاش موثر و ویژه به منظور مشارکت حداکثری دانشجویان در این المپیاد شد. 
وی از جمله اهداف مهم این المپیاد را ضمن پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد نشاط ، شادابی و پویایی در بین دانشجویان بعد از یک دوره همه گیری ویروس کرونا دانستند.
دکتر تقی‌زاده افزود:  همچنین این المپیاد باعث می‌شود سال آتی را دانشجویان با انرژی بیشتری آغاز نمایند.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: اگر تعداد متقاضیان شرکت‌کننده در المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر به گونه‌ای باشد که امکانات دانشگاه‌های میزبان جوابگوی نیاز آن‌ها باشد همه متقاضیان به مرحله کشوری راه می‌یابند.
دکتر تقی‌زاده ضمن قدرانی از تلاش و همکاری مدیر کل تربیت بدنی سازمان و همکاران ایشان ابراز امیدواری کردند که دانشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده مسابقات درون دانشگاهی و منطقه ای را در طول سال تحصیلی برگزار خواهند کرد.
وی در پایان اظهارداشت: دانشگاه ها بدونه دغدغه مالی نسبت به اعزام دانشجویان به المپیاد اقدام نمایند تا ان شاء الله شاهد یک المپیاد فرهنگی- ورزشی در شان دانشجویان شاهد و ایثارگر باشیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان؛ پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان ، پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان ،سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر و اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین الملل در دو بخش دختران و پسران تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان امکانات تربیت بدنی دانشگاه ها دانشجویان خارجی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشجویان بین الملل کل امور دانشجویان المپیاد فرهنگی دانشگاه ها تربیت بدنی مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین