Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:21:35 GMT

خاتمی: نباید در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۰۴۹

خاتمی: نباید در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین هزینه‌های مسلم خود مانده‌اند و با این وضعیت در ماه‌های پیش رو مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه‌ها خواهیم داشت نباید به هیچ عنوان در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی خاتمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: اهدافی در ماده ۳۷ قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده که بخشی از آن محقق نشده است، از جمله آن اختصاص منابع حاصل از یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید وزارت بهداشت برای انجام تکالیف به جای مانده ورود پیدا کرده و پیگیر مطالبات این وزارتخانه به نظام سلامت باشد در این باره به وزیر اقتصاد تذکر می‌دهم.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت عوارض کالاهای آسیب‌رسان به حوزه سلامت ابراز امیدواری کرد که در سال آینده مجلس شورای اسلامی به موضوع اخذ عوارض از دخانیات ورود جدی داشته باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین هزینه‌های خود مانده‌اند با این وضعیت در ماه‌های پیش رو مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود، لذا تقاضا داریم که وزارت اقتصاد و سازمان برنامه در تخصیص بودجه ورود کنند نباید به هیچ عنوان در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی صورت گیرد.

خاتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ساماندهی نظام شبکه سلامت اظهار کرد: علی‌رغم این تاکیدات گوش شنوایی وجود ندارد و شاهد کوتاهی هستیم مثلا در اختصاص ۱۰ درصد از درآمدهای خالص هدفمندی کوتاهی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: سهمیه دولتی سرانه بیمه‌ها به طور کامل پرداخت نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام سلامت کشور مجلس یازدهم نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت و عدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری ها نادیده گرفته می شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900079

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور