Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@13:11:43 GMT

ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها از اولویت‌های اساسی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۱۰۲

ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها از اولویت‌های اساسی است

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: ضروت توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ارتقای ضریب ایمنی راه ها از اولویت های اساسی این اداره کل است.

حسن جهانیان با بیان خبر فوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه های ذیربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانیان با بیان اینکه مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است اذعان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت بوده، لذا یکی از اولویت‌های این اداره‌ کل در سطح استان، رفع نقاط پر تصادف و افزایش ضریب ایمنی راه هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تاکید کرد: برای تحلیل وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده در زمینه پروژه‌های عمرانی این اداره‌ کل باید به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چرا که در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه ساز و کارهای تصمیم گیری کلان، قوانین و مقرات مربوطه و همین طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند.

وی با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه های استان افزود: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده ها ایفا کند.

جهانیان با بیان اینکه مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد، بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر تاکید کرد و گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ایمنی راه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای را یکی از مهمترین اولویت‌های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تأمین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی‌توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.

وی افزود: استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پر تصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند.
مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری، بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی‌های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می‌شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده‌ای و میزان جانباختگان باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت، پلیس و سایر بخش‌های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک و رئیس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه شد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی برخی مصوبات اتخاذ شد.

کد خبر 6099349

دیگر خبرها

  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان