Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک تحریم‌ها و تورم را عامل اصلی کاهش مشارکت نیکوکاران در این مؤسسه عنوان کرد و گفت: هزینه های نگهداری سالمندان نسبت به سالهای گذشته پنج برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران، نشست خبری مدیرعامل، مسئولان و مدیران مؤسسه خیریه کهریزک به مناسبت 50 سالگی این مرکز با عنوان آن 50 سال توسعه و خدمت رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک در این نشست گفت: سال 1401، مصادف با نیم قرن عمر موسسه ای که دکتر احمد حکیم زاده با نیت خیر خود پایه گذاری کرد و اکنون در سراسر کشور و در میان تمام خیران شناخته شده است.
وی اعلام کرد: این مؤسسه به مهر و بخشش نیکوکاران و همت مسئولان توانسته علاوه بر مرکز شماره یک خود در استان تهران، موفق به راه اندازی درمانگاه تخصصی، مرکز شماره 2 در استان البرز و دانشگاه علمی - کاربردی شود.
احمدی اضافه کرد: اکنون سه هزار و 250 مدد جو از خدمات این مؤسسه استفاده می کنند که به 2 هزار و 550 نفر به صورت شبانه روزی، برای 530 نفر در منزل و 400 نفر به شکل مراقبت روزانه خدمت رسانی می شود و تمامی خدمات این موسسه به دست 2 هزار و 200 نیرو انجام می گیرد.
مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: در نظر دارید تا مراقبان در منزل را افزایش دهیم و به این ترتیب مددجویان کمتر احساس غربت و دوری از خانواده داشته باشند و در منزل خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: هزینه نگهداری و مراقبت از مددجویان در منزل، یک چهارم هزینه خدمات شبانه روزی در مجموعه است از همین رو بر روی توسعه خدمات مراقبت در منزل تاکید داریم.
احمدی به خدمت رسانی به کودکان مبتلا به اوتیسم در این مجموعه اشاره کرد و یادآورشد: هم اکنون بیش از سه هزار بیمار اوتیسم در سراسر کشور وجود دارد و تنها مرکزی که برای آموزش و نگهداری آنان وجود دارد، همین مؤسسه کهریزک است.
مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک اظهار داشت: 80 خانواده در همین زمینه از خدمات مؤسسه استفاده کرده اند و ازسال 95 تاکنون با آموزش های ارائه شده، پنج کودک موفق به ورود به مدارس عادی شده اند.
وی یکی دیگر از خدمات این مؤسسه را مربوط به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز دانست و خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به این نیاز با هماهنگی های به عمل آمده دانشگاه علمی - کاربردی راه اندازی شد تا بتوان نیروهای تحصیل کرده و کاربلد مورد نیاز را در آن آموزش داد.
احمدی در خصوص افزایش هزینه های جاری این مؤسسه گفت: تا سال 99، وضعیت متعادلی از هزینه ها وجود داشت، اما طی سال 1400 و 1401، نزدیک به 85 درصد هزینه ها افزایش یافت.
مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک بیان کرد: اکنون بدون احتساب کمک خیران و مردمی که در موسسه برای شستشوی مددجویان حاضر می شوند، هزینه نگهداری هر مددجو به 11 میلیون و 300 هزار تومان می رسد و با احتساب این کمک های نیکوکارانه، این مبلغ به 9 میلیون و 700 هزار تومان کاهش می یابد.
 محمدرضا صوفی نژاد مدیر مرکز شماره 1 کهریزک نیز در این نشست با بیان اینکه همه مردم موسسه خیریه کهریزک را می شناسند و 50 سال خدمات این خیریه معرف خوب و خوشنامی است، گفت: امروز هر شخصی که قضد انجام کار خیری را دارد، نخستین نامی که به ذهنش خطور می کند، کهریزک است.
وی گروه مورد هدف خدمات این موسسه را سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران MS خواند و افزود: در کشور هیچ جایی برای نگهداری بیماران ام اس به غیر از مجموعه کهریزک نیست.
صوفی نژاد با اشاره به اینکه این موسسه جای عبرتی برای بسیاری از افراد است، یادآورشد: ایجا جای بدی نیست، بسیاری از افرادی که زمانی صاحب مال، پست مدیریتی، علمی و شخصیت شناخته شده ای بودند، سال های پایانی زندگی خود را در همین مؤسسه سپری کرده اند.
مدیرسابق مرکز شماره یک کهریزک گفت: این مجموعه با کمک مردم ساخته شده است، هزینه های آن به دست همین مردم تامین و بر عملکرد آن نیز خود آنان نظارت می کنند.
وی اظهارداشت: بیش از 6 هزار نفر مددجو، کارمند و مددکار 50 سال در این مرکز کوشیده اند و خدمت رسانی کرده اند تا لطمه ای به باور و اعتماد نیکوکاران و خیرانی که به کمک این مؤسسه می آیند وارد نشود.
صوفی نژاد ذات مؤسسه کهریزک را احساس، عاطفه و مهربانی برشمرد و با اشاره به دریافت هزینه و مبالغی از برخی مددجویان وخانواده هایشان خاطرنشان کرد: برخی مددجویان متول هستند یا وضعیت مالی خوبی دارند اما به طور متوسط بین 500 تا 550 هزار تومان از خانواده ها برای نگهداری دریافت می شود.
مدیر سابق مرکز شماره یک کهریزک ادامه داد: فقط از 20 درصد مددجویان هزینه دریافت می شود و 80 درصد دیگر هیچ مبلغی پرداخت نمی کنند چون وضعیت مالی مناسبی ندارند.
وی اضافه کرد: شرط ورود به آسایشگاه کهریزک نداشتن پول و یا ناتوانی خانواده از نگهداری فرد است اما گاه افرادی پیدا می شوند که با وجود برخورداری و شرایط مساعد مالی، کسی را برای مراقبت و نگهداری از خود ندارد که در این صورت نیز شخص پذیرفته می شود.
صوفی نژاد در پاسخ به این پرسش که با وجود 50 سال تجربه و ارتباط با چالش های اجتماعی، تاکنون مسئولان از آنان مشورتی گرفته اند یا از پژوهش هایشان استفاده کرده اند؟ گفت: چنین اتفاقی تاکنون نه فقط نیافتاده بلکه با وجود آنکه این مؤسسه خیریه است، درآمدی ندارد و با کمک های مردمی اداره می شود اما دستگاه های خدمات رسان دولتی و مالیاتی، خلاف معافیت های قانونی مصوب و اعلام شده، هیچ تخفیف یا معافیتی در دریافت هزینه آب، برق، گاز، مالیات و هزینه های تامین اجتماعی لحاظ نکرده اند.
افشین وجدانی مدیر مرکز شماره 2 مؤسسه خیریه کهریزک در استان البرز نیز در این جلسه گفت: این مرکز از سال 86 و پس از اتمام عملیات عمرانی ساختمان ها، فعالیت خود را شروع کرد و اکنون در حوزه سالمندان، کودکان و معلولان خدمات رسانی می کند.
وی اعلام کرد: در این مرکز به کودکان دارای معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی و حسی(نابینایی و ناشنوایی) خدمات رسانی می شود ضمن آنکه محلی برای کودکان طیف اوتیسم نیز فعال شده است و علاوه بر استفاده از جدیدترین روش های آموزشی و مراقبتی، به خانواده های دارای چنین کودکانی نیز اطلاعات و آموزش های لازم ارائه می شود.
وجدانی ارائه خدمات روزانه، نیمه وقت و در منزل را از جمله خدمات ارائه شده برای سالمندان برشمرد و افزود: در قالب خدمات شبانه روزی به سالمندان کودکان و معلولان نیز خدمت رسانی می شود.
مدیرمرکز شماره 2 مؤسسه خیریه کهریزک در استان البرز یادآور شد: برای آن دسته از خانواده هایی که خود از مددجویان مراقبت می کنند اما برای دوره کوتاهی مانند سفر امکان نگهداری از آن عزیز را ندارند نیز خدمات شبانه روزی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه دیگر بیماران دریافت خدمات شبانه روزی افراد دارای شرایط حاد جسمی مانند افراد سکته کرده خواند و اظهارداشت: مؤسسه خیریه کهریزک استان البرز مرکز تسکینی برای افرادی راه اندازی کرده است که دیگر امیدی به بازگشت آنان به زندگی سابق نیست و روزهای پایانی عمر خود را سپری می کنند.
مجید قمی عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه کهریزک نیز در این نشست گفت: اگرچه در اساسنامه کهریزک نگهداری از معلولان و سالمندان مطرح شده اما امروز این مؤسسه در مسائل اجتماعی، درمانی و فرهنگی نیز فعالیت دارد و به خانواده های مددجویان خدمات رسانی می کند.
وی یکی از خدمات این مؤسسه را از سال 79 راه اندازی درمانگاه جواد الائمه (ع) برشمرد و اضافه کرد: زمانی آرزویمان این بود درمانگاهی داشته باشیم که برای دریافت خدمات درمانی مددجو، ملتمس هیچ مرکز درمانی نباشیم، امروز 122 پزشک متخصص به صورت دوره ای در این درمان خدمات رسانی می کنند و 155 نفر نیز به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
قمی تاکید کرد: بر اساس خواست و وصیت بانی خیر این درمانگاه، تمام بیماران خاص می توانند همه خدمات درمانی به غیر از خدمات مربوط به زیبایی را با ارائه کارت بیماری و دفترچه بیمه، به صورت رایگاه و بدون پرداخت فرانشیز دریافت کنند.
مدیرعامل مرکز درمانی جواد الائمه مؤسسه خیریه کهریزک در پایان به افزایش جمعیت سالمندی کشور اشاره و اظهار کرد: از 10 شهردار اخیر تهران بارها درخواست کرده ایم که مرکز منطقه ای رسیدگی به سالمندان را راه اندازی کنیم اما تاکنون حتی موفق به راه اندازی یک مرکز نشده ایم.
انتهای پیام/حسین.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مؤسسه خیریه کهریزک خدمات شبانه روزی خدمات رسانی استان البرز مرکز شماره خانواده ها خدمت رسانی راه اندازی صوفی نژاد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

رسول حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این انجمن با همکاری شهرداری از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی با اشاره به جشنواره ۳۶۵ غذای گیاهی سالم که روز جمعه (امروز) در چهارباغ عباسی برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است که امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در اصفهان برگزار شد که در آن تابلوهای تهیه شده با پوسته های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد.
به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در جاده سلامت اصفهان برگزار می شود.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می شود.
حیدری گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله ها را شیرابه و رطوبت تشکیل می دهد و دو سوم حجم زباله‌ها با خشک کردن پوست میوه ها و ته مانده سبزیجات، کاهش پیدا می‌کند.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با بیان اینکه این انجمن آمادگی لازم برای جمع آوری خشکاله ها را در سراسر اصفهان دارد اظهار داشت: خشکاله میوه و سبزی منبع غذایی خوبی برای خوراک دام ها محسوب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد