Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@21:03:12 GMT

بگو مگوی توانگر و آذری‌جهرمی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۵۲۸

بگو مگوی توانگر و آذری‌جهرمی

گروه سیاست سایت فردا - مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اینکه مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نباشد، حواشی به همراه داشته و بهانه‌ای شده در دست تخریب‌گران مجلس که بتازند و اتهام بزنند و از این قبیل کارهای همیشگی.

یکی از اتهاماتی که وارد می‌کنند هم این است که مجلس چون نخواسته هزینه اجتماعی تصویب طرح صیانت را بدهد، دست شورای عالی فضای مجازی را باز می‌کند! 

فارغ درستی و نادرستی و عجیب و غریبی مواردی که مطرح می‌کنند، شاهد بگومگوهایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا محمدجواد آذری جهرمی این موضوع را به اظهارات بانکی پور نماینده مجلس درباره ازدواج زنان ایرانی ربط داده و نوشته بود: «آنچه نماینده‌ی محترمی در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی بانوان ایرانی مطرح کرد، می‌تواند یک طرح عملیات روانی برای پرت کردن حواس افکار عمومی از مصوبه غم‌بار دیروز مجلس در خصوص سلب حقوق ملت ایران در امکان پیگیری مخالفت با مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.»

او ادامه داد: «ظاهرا مجلس از طرح صیانت درس گرفته است، اما نه برای احترام و رعایت حقوق ‌اساسی مردم، بلکه برای پرت کردن حواس مردم از مصوبات زیانبار».

در واکنش به این ادعا و اتهام‌زنی اما مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتی نوشت: «آقای آذری‌جهرمی، شما بعنوان فردی درسطوح بالای مدیریتی نظام را داشتید بهتراز هرکسی می‌دانید که مصوبه جدیدمجلس هیچ اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود ودیوان عدالت‌اداری هیچ‌گاه تاکنون به بررسی شکایت‌ها ازمصوبات شورای عالی فضای مجازی نپرداخته وبدون مصوبه مجلس هم همانند ۱۰سال گذشته نخواهد پرداخت چون آنرا درحوزه صلاحیتهای خود نمی‌داند. حال سوال اینست که با آنکه این‌ها را می‌دانید، چرا بازهم چنین موضوعی را اینگونه مطرح می‌کنید؟ هدف شما نام بردن ازصیانت چیست؟»

وی افزود: «همه می‌دانند که من مخالف طرح صیانت بودم وبرای این مخالفت هزینه هم داده‌ام.اما لازم است مردم عزیز این را هم بدانند که یکی ازاصلی‌ترین علت‌های طراحان و موافقان صیانت درمجلس عدم اجرای مصوبات شورای عالی توسط آقای آذری جهرمی در دوران وزارت است. شبکه ملی اطلاعات، حمایت واقعی ازخدمات‌رسان‌های داخلی درعرصه مجازی وده‌ها موردایجابی دیگر که قصدش نه بستن فضای مجازی که قوی نمودن کشور در این عرصه بوده توسط شما و همکارانتان اجرا نشده است.»

توانگر ادامه داد: «همین ترک فعل‌های شما و امثال شما باعث شد تاعده‌ای بفکر صیانت بیافتند.اما حال که آن طرح ازدستور کار کمیسیون مشترک خارج شده، شما تلاش دارید بطریقی کاذب علیه مجلس سخن بگویید و خلأمدیریتی وترک فعل‌های متعدد خود ودوستان‌تان رابپوشانید.»

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: توانگر طرح صیانت آذری جهرمی شورای عالی فضای مجازی مصوبات شورای عالی آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد