Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: روند بازسازی در این مناطق به همت مردم و مدیران استانی به ویژه استاندار خوزستان به خوبی در حال پیشرفت است. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اندیکا به مراحل پایانی رسیده است.

مجید جودی سه شنبه در پایان بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: مصوبه دولت در مرحله نخست بازسازی در این مناطق ۹۸۰ واحد احداثی بوده که انتظار می‌رود دیگر واحد‌های باقی مانده نیز تا مردادماه به مرحله پایان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روند بازسازی در این مناطق به همت مردم و مدیران استانی به ویژه استاندار خوزستان به خوبی در حال پیشرفت است و با توجه به بافت عشایری مناطق زلزله زده این عشایر بعد از بازگشت در این واحد‌ها ساکن می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: با توجه به حمایت ویژه شخص رییس جمهور و تبدیل تهدید زلزله به یک فرصت درخواست بازسازی یک هزار و ۹۵۰ واحد دیگر نیز در این مناطق در قالب یک مصوبه مکمل تحویل هیات وزیران شده و مراحل نهایی را پشت سر می‌گذراند.

وی گفت: با ابلاغ این مصوبه بخش زیادی از واحد‌های فرسوده روستایی در این مناطق مقاوم سازی می‌شوند تا چهره محرومیت از این مناطق زدوده شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: علاوه بر ساخت مسکن در این مناطق جاده روستایی سرشط نیز به طول هشت کیلومتر با حمایت دولت به ویژه بنیاد مستضعفان که در گذشته یک جاده سنگلاخ و سخت گذر بوده هم اکنون برای تسهیل تردد و توسعه روستایی در حال آسفالت است.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری مهر ۱۴۰۰ دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بنیاد مسکن شهرستان اندیکا مناطق زلزله زده خوزستان بازسازی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور