Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:34:08 GMT

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۷۷۷۷

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال عربستان به منظور پذیرش زائر خارجی در شرایط کرونا محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که ممنوعیت ورود زائران بالای ۶۵ سال و لزوم استفاده از ماسک در حرمین شریفین برای حج تمتع سال جاری از جمله آنهاست.

در روزهای اخیر که تعداد زائران خانه خدا در حال افزایش است و هر روز تعدادی از زائران خارجی حج تمتع از کشورهای مختلف به عربستان اعزام می‌شوند، مسجدالحرام حال و هوای متفاوتی دارد و با توجه به گرمای هوا، عصر و شب‌ها حرم شلوغ‌تر از سایر زمان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، بسیاری از زائران برای طواف کعبه عصرها به مسجدالحرام می‌روند و به زیارت می‌پردازند.

ممنوعیت ورود آقایان بدون لباس احرام در جوار کعبه

یکی از موضوعاتی که امسال در ایام حج تمتع از سوی سعودی‌ها اعمال شده است، محدودیت ورود آقایان به مطاف است؛ به طوری که سعودی‌ها اعلام کرده‌اند فقط افرادی که مُحرم هستند، امکان طواف در جوار خانه خدا را دارند و افرادی که مُحرم نیستند، باید در طبقات بالایی به طواف بپردازند. البته این ممنوعیت مخصوص آقایان است و بانوان می‌توانند به راحتی در قسمت‌های مختلف مسجدالحرام، خانه خدا را طواف کنند.

به منظور اجرای این قوانین از سوی سعودی‌ها، برخی از مأموران مسجدالحرام در ورودی‌های مختلف به سمت کعبه حضور دارند و مانع ورود افراد با لباس شخصی می‌شوند و همه آقایانی که می‌خواهند در کنار کعبه طواف کنند، باید لباس احرام به تن کرده باشند؛ در غیر این صورت به طبقات بالایی هدایت می‌شوند.

بسیاری از زائران در مسجدالحرام ماسک نمی‌زنند

همچنین با وجود اینکه استفاده از ماسک در فضای بسته مسجدالحرام الزامی است و حتی مأموران سعودی برای ورود به بخش‌های مسقف بیت‌الله الحرام، زائران را به ملزم به استفاده از ماسک می‌کنند، اما این محدودیت به درستی اعمال نمی‌شود و بسیاری از افراد بدون ماسک در حال زیارت و نیایش هستند. این امر در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، شیوع کرونا در عربستان افزایش پیدا کرده است و هنوز نه فقط زائران حج تمتع، بلکه سایر مشتاقان زیارت خانه خدا هم برای انجام عمره مفرده در عربستان حضور دارند.

 

حج تمتع سال گذشته که با حضور ۶۰ هزار ساکن عربستان برگزار شد

البته بنا بر گزارش‌های مرکز پزشکی حج و زیارت، زائران کشورمان در مدینه منوره و مکه مکرمه در سلامتی هستند و مشکلی در سلامت زائران حج تمتع تاکنون اعلام نشده است.

به گزارش فارس، در ۲ سال گذشته سعودی‌ها از پذیرش زائر خارجی به دلیل شیوع کرونا امتناع کردند و سال گذشته حج تمتع فقط با حضور ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان برگزار شد و همه زائران باید در کنار حفظ فاصله اجتماعی، از ماسک نیز استفاده می‌کردند. اما امسال با توجه به تشرف بیش از یک میلیون زائر به حج تمتع، فاصله اجتماعی در نظر گرفته نشده است و زائران در کنار یکدیگر به زیارت می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طواف مسجدالحرام احرام م حرم شدن حج تمتع حج 1401 طواف کعبه خانه خدا سعودی ها حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز زائران گیلانی از تهران به سمت جده پرواز کردند.

وی با بیان اینکه طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روزه است، افزود: زائران پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه استقرار می‌یابند و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان نیز ۱۲۰ و ۱۳۵ نفر سوم خرداد ماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان تصریح کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی گفت: ۶۳۰ نفر زائر حج تمتع امسال از گیلان را ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد تشکیل می‌دهند که از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

کد خبر 6089949

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند