Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:21:16 GMT

۱۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان کردستان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۲۴۱

۱۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان کردستان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین برومند رازیانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی چراغ راهش همیشه آیات قرآن کریم و احادیث نبوی و سیره معصومین و علما و بزرگان دینی بوده است.

وی افزود: این سازمان از نهادهای انقلابی است که طی بیش از چهار دهه از فعالیت خود زمینه ساز تسهیل امور حمایتی از فعالیت‌های دینی در سراسر کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: سالگرد تأسیس این سازمان به عنوان روز اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است و بدون شک اصحاب رسانه نیز در این مسیر نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رازیانی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) در بین مردم است و منحصر به یک مذهب خاص اسلامی نیست.

وی افزود: تسهیل گری و حمایت و پشتیبانی از حرکات مردمی وظیفه اصلی ماست و در این راستا جریان‌ها و شبکه‌های تبلیغی اعم از علما و روحانیون، کانون‌های قرآنی و هیأت‌های مذهبی همگی جزو جامعه هدف ما هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: پشتیبانی از کارهای اصیل مردمی سیاست اصلی این سازمان است و تصدی گری مدنظر نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رازیانی اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان فعال هستند که این سازمان در ایام مختلف ساز به عنوان تسهیل گر از این تشکل‌ها حمایت‌های مادی و معنوی را انجام می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود به بخشی از فعالیت‌های این سازمان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی نیز بر مبنای وظایف انسانی و پیشگام در امتثال امر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله) اقدام به حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های پایگاه‌های اجتماعی، نظارت و حمایت از انجمن‌ها و سمن‌های مردم نهاد وابسته و همچنین تشکل‌های مردمی وابسته به این اداره کل کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ توسط این اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست روشنگری ویژه روحانیون مساجد در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار، طبخ ۱۲ هزار پرس غذا و اطعام نیازمندان در سطح مساجد استان و حسینیه‌ها، توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی، برگزاری ۶ کارگاه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مساجد از جمله اقدامات حوزه امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغین مشغول در طرح، پیام رسانانی هستند که پیام الهی و سیره و سنت رهبران دینی و فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می‌رسانند در سال ۱۴۰۰ نیز با توکل به خداوند و با توجه به محرومیت‌ها و کمبودها در مناطق تبلیغی خود و همچنین با وجود پیک ششم کرونا توانستند به بهترین نحو و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام رازیانی از برگزاری نشست طلایه داران تبلیغ برای اعزام ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های قروه بیجار و کامیاران، برگزاری ۳۰۰ مراسم ملی و مذهبی در شهرستان‌های استان، برگزاری هزار و ۵۰۰ مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه شهرستان‌های استان در ایام ماه محرم و صفر، برگزاری طرح مواسات و توزیع بسته‌های غذایی به تعداد ۱۲ هزار بسته به ارزش هر کدام ۵۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان را از جمله مهمترین فعالیت‌های حوزه اعزام به استقرار در استان عنوان کرد.

وی برگزاری همایش مبشرین فرهنگی، همایش سادات نبوی در روستای پارسانیان سقز، جشن میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) در تمامی مساجد جامع شهرستان‌ها، حمایت از ۵۰ برنامه محوری و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار با تخصیص ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار، دیدار و تجلیل از مقام شامخ شهدای اهل سنت استان توسط رؤسای دفاتر تابعه، نشست مشترک علمای شیعه و سنی در مرکز بزرگ اسلامی با همکاری ستاد برگزاری مناسبت‌های ماه ربیع، تجلیل از علمای اهل سنت (ائمه جمعه و جماعت) در سطح استان با حضور در منازل ایشان توسط رؤسای دفاتر تابعه، برگزاری همایش پرچمداران وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در ۶ شهرستان استان، تجلیل از ۱۰ نفر از جهادگران و خیرین اهل سنت و ۱۴ خانه قرآن اهل سنت در ماه مبارک رمضان را از برنامه‌های شاخص واحد ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن اولین مهمانی در راستای ترویج عمل به مناسک دینی و تشویق تازه مکلفین برای عمل به واجبات الهی، برگزاری پویش بزرگ استانی روزه اولی‌ها و تجلیل از دختران و پسران روزه اولی در سراسر استان، راه اندازی تلویزیون اینترنتی توان پلاس ویژه کودکان و نوجوانان پر امید ایران زمین، برگزاری ۱۲ نشست بصیرت افزایی در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، برگزاری ۴۵ دوره آموزش تخصصی اقشار تأثیرگذار در سطح استان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حجت الاسلام رازیانی از ثبت نام و اجرای آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم، اجرای طرح تفسیر عمومی قرآن کریم به صورت مجازی و ثبت نام از ۵۳۰ نفر متقاضی در کردستان، اجرای چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون و فرزندان آنها، اعزام ۱۳ نفر از مدرسین توانمند استانی به همایش و اجلاسیه سراسری طرح تربیت قرآنی نورالثقلین، اجرای طرح حمایت و تقدیر از ۱۶ خانه قرآن استان همزمان با سراسر کشور، برگزاری ۲۰۰ دوره آموزش تربیت آموزشیار پیرو انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح، اجرای مرحله اول رصد و پایش مجازی ۳۱۷ خانه قرآن و عترت به عنوان مهمترین فعالیت‌های حوزه دارالقرآن کریم این اداره کل در استان کردستان نام برد.

وی به گزارش عملکرد تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کردستان در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: توزیع هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی و ۵۸ هزار پرس غذای گرم به صورت بیرون بر توسط هیئات مذهبی، تهیه و توزیع ۱۸ هزار پرس افطاری ساده توسط هیئات مذهبی در مناطق محروم و نیازمند، برگزاری نشست‌های تخصصی علمای شیعه و سنی با موضوع غدیر، حمایت ۳ میلیارد و ۳۰۰ ملیون ریال از هیئات مذهبی با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، برگزاری ۱۲ محافل قرانی به مناسبت اربعین حسینی در هیئات محوری، برگزاری مراسم شب‌های احیا در ۱۲۴ هیئت مذهبی از جمله مهمترین فعالیت‌های این حوزه بوده است.

حجت الاسلام رازیانی خاطرنشان کرد: برگزاری پویش سراسری رأی اولی‌ها در سطح استان، برگزاری گفتمان‌های دینی مدارس در سطح استان و برگزاری کارگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس صدرا استان از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگی بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش نقش زنان در مشارکت حداکثری انتخابات در استان، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در سطح استان، تجلیل از مربیان فعال قرآنی در استان، برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه تحکیم بنیان خانواده توسط بانوان در سطح استان و همایش تجلیل از بانوان دفاع مقدس در سطح استان به عنوان بخشی از مهمترین فعالیت‌های امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در سال ۱۴۰۰ نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ نیز از طرف استان برنامه‌هایی پیشنهاد و تصویب شده است که از جمله اینها می‌توان به تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، ارتقای مدارس صدرا در شهرستان‌های مختلف استان، ارتقای شیوه‌های نوین تبلیغ، برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، بانوان، مدارس و ادارات و توسعه شبکه امامت مساجد اشاره کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه سخنان خود به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی علما و صاحب نظران عرصه تبلیغ، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از ۲۵ نفر از پیشکسوتان و معمرین عرصه تبلیغ، تجلیل از شهدای عرصه تبلیغ، تجلیل از فعالان فرهنگی و مسئولان مجامع میانی، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، تجلیل و سرکشی از خانواده‌های حوزه تبلیغ از جمله مهمترین این برنامه هاست.

کد خبر 5520021

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج تبلیغات اسلامی کردستان بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردبیل ویروس کرونا آمار کرونا مشهد سازمان تبلیغات اسلامی سیدابراهیم رئیسی آبرسانی کشاورزی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تبلیغات اسلامی کردستان اداره کل تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین ادامه سخنان خود مهمترین فعالیت اشاره کرد و گفت استان کردستان اداره کل سطح استان سال ۱۴۰۰ برنامه ها قرآن کریم اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی

احمد وحیدی روز یکشنبه – ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در جریان برنامه پاسخگویی وزارت کشور به درخواست‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و اینبار به صورت چهره به چهره پاسخگوی پیام‌ها، نظرات، ایده‌ها و شکایات مخاطبان شد.   به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با قدردانی از زحمات وحیدی و اقدامات این وزارتخانه، وزارت کشور را وزارت مردم نامید و از اقدامات فرهنگی و جهادی اخیر مجموعه فراجا که تحت نظارت و مدیریت و فرماندهی این وزارتخانه تحقق پیدا کرده است، تشکر و قدردانی کرد.   صالحی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این وزارتخانه در برخورد با مسائل و مشکلات مردم دارد اولین وزارتخانه‌است که پاسخگوی مشکلات و مسائل مردم به صورت چهره به چهره است.   احمد وحیدی نیز ضمن تبریک روز شورا‌ها که نمادی از حضور مردم و تصمیم‌گیری‌های مردمی، گفت: وظیفه دولت است که سخنان مردم را بشنود و در جهت خواست مردم قدم بردارد.   در ابتدای دیدار و گفت‌وگوی مردمی، مجتبی مختاری مدیرعامل سازمان جوانان آستان قدس رضوی به بیان دغدغه‌های خود در حوزه جوانان پرداخت.   وزیر کشور نیز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: جذب جوانان با توجه فطرت توحیدی آنان میسر است و در این راه باید امور در همه راه‌ها توسعه پیدا کند. وزیر کشور: رتبه‌بندی می‌تواند در ارتقا و بهبود عملکرد تشکل‌ها کمک کند فولادپور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها دومین کسی بود که به صورت چهره به چهره دغدغه‌های خود در جهت تحقق شعار سال، جهش تولید و مشارکت مردم را مطرح کرد و گفت: متولی همه تشکل‌ها که می‌توانند به تحقق فرمایشات رهبر انقلاب کمک کنند و نیاز است همه تشکل‌هایی که مجوز دریافت کرده شناسایی و از توانمندی آنان در جهت تحقق شعار سال بهره‌برداری شود.   وی با اشاره به عدم رتبه‌بندی تشکل‌ها به عنوان یکی از معضلات فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی می‌تواند در ارتقا و بهبود عملکرد تشکل‌ها کمک کند و تاثیر خوبی در روند توسعه نهاد‌های مردمی داشته باشد.   پیگیری تصویب قانون سازمان‌های مردم نهاد، دستیابی به مردمی‌سازی که دو سال است توسط دولت سیزدهم در حال پیگیری است و همچنین تشکیل قرارگاه مشارکت مردمی و اجلاس موسسات خیریه جهان اسلام از دیگر موضوعاتی بود که این فعال حوزه تشکل‌ها به آن اشاره کرد.   وحیدی در پاسخ به دغدغه‌های مدیرعامل این تشکل مردم نهاد گفت: رتبه‌بندی تشکل‌ها در دستور کار است. از سوی دیگر اینکه در استان اتحادیه‌ای تشکیل شود پیشنهاد بسیار خوبی است. قرارگاه مشارکت مردمی که موضوعات متفاوتی در حوزه مدیریت بحران، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند دنبال شود.   وزیر کشور تاکید کرد: اگر برخی از تشکل‌ها بتوانند میدان‌دار ارتباطات در حوزه جهان اسلام باشند ایده بسیار خوبی است. یکی از ابعاد کاری ما به ویژه با کشور‌های اسلامی فعالیت و کار در حوزه ارتباطات مردمی است. برخی از عزیزان و تشکل‌های اصلی که توانایی انجام این کار را دارند می‌توانند در محوریت این موضوع قرار گیرند و ظرفیت‌های ارتباطات را بالفعل کنند. برنامه‌های وزارت کشور برای تقویت و حمایت از مواکب مردمی اربعین محمدحسین طبرستانی راد رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور با بیان اینکه مردمی‌ترین مراسم در جمهوری اسلامی اربعین است و باید به عنوان الگوی مردمی‌سازی مطرح شود، به بیان دغدغه‌های خود در خدمت به زائران اربعین حسینی پرداخت.   وزیر کشور با بیان اینکه اربعین تاریخ ساز، تمدن‌ساز و لطف بزرگ الهی است که به جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است و ما وظیفه داریم ظرفیت‌های آنرا بشناسیم، استفاده کنیم و بارور سازیم، گفت: هر چقدر در موضوع اربعین فکر و اندیشه و خلاقیت انجام شود باز هم جا دارد. مردم راهبرنده اربعین هستند و سال گذشته نیز اعلام کردیم علاوه بر اسکان وتغذیه هر موضوع دیگری که مردم بتوانند به آن ورود کنند استقبال می‌کنیم و سال گذشته نیز از نماینده مواکب مردمی درخواست کردیم که حضور پررنگ‌تری داشته باشند.   وحیدی از پیشنهاد‌های مطرح شده در حوزه توسعه مردمی‌سازی مراسم اربعین استقبال کرد و تصریح کرد:. باید سفر‌های اربعین تنظیم شود و تاکید بر توزیع سفر‌ها در بازه زمان از این جهت انجام می‌شود.   وی با اشاره به انتقادات نسبت به حضور مواکب دولتی و بانک‌ها گفت: فضای اربعین در هر جا که نفوذ پیدا کند موجب خیر است و البته تقویت و حمایت از مواکب مردمی از برنامه‌های ماست و سال گذشته در اختصاص امکانات و حتی ارزاق حمایت خوبی از مواکب مردمی داشتیم که بتوانند به ارائه خدمت به مردم بپردازند و سرپا باشند. جزئیات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست پاسخگویی به سؤالات مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱ هزار شعبه صورت و انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.   وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم عزیز کشورمان در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند. جزئیات طرح انسداد مرز‌های سیستان و بلوچستان وزیر کشور با ارائه توضیحاتی در ارتباط با بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح سابقاً تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کرد البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی افزود: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرز‌ها است و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند دستور آن را صادر و کار‌های آن در حال انجام است.   وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت مرز‌های شرق و غرب، مرز‌های شرقی اولویت دارد. تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است وزیر کشور ادامه داد: به حمدالله شورای نگهبان نتیجه انتخابات در تمام حوزه‌ها را تایید کرد البته در یک یا دو حوزه با بازشماری تغییراتی در نفر اول و یا دوم ایجاد شد، اما به حمدالله مشکلی در این زمینه نداشتیم. در بحث تخلفات نیز ستاد پیشگیری از تخلفات فعال بود موارد بسیار معدودی نیز اعلام و ارجاع شد و آن‌ها نیز به صورت طبیعی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد هنوز پرونده فعال نشده، اما چنانچه موردی باشد توسط قوه قضاییه پیگیری خواهد شد.   وحیدی گفت: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است و در صورت به نتیجه رسیدن تاثیری بر روی حوزه انتخابیه ری و شمیرانات ندارد و آن‌ها همچنان در حوزه انتخابیه تهران باقی خواهند ماند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود