Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@16:48:52 GMT

ممنوعیت به همراه داشتن ۱۴ قلم دارو برای زائران حج تمتع

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۲۴۸

ممنوعیت به همراه داشتن ۱۴ قلم دارو برای زائران حج تمتع

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است و اگر پلیس فرودگاه با اینگونه موارد برخورد کند پرونده قضایی برای حجاج تشکیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: با توجه به سفر هم استان ها به حج تمتع طی روزهای آینده باید زائران هم استانی به این نکته توجه داشته باشند که همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور عربستان نسبت به کاروانهای استان خراسان جنوبی به دلیل مرز مشترک داشتن با کشور افغانستان به دلیل تولید کننده مواد مخدر حساسیت خاضی دارد و در مجموع حمل هرگونه داروی کدئین دار، مشتقات موادمخدر، روانگردان و و داروهای خواب آور تخلف محسوب می‌شود وحجاج باید توجه داشته باشند که این اقلام دارویی را به همراه نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است و اگر پلیس فرودگاه با اینگونه موارد برخورد کند پرونده قضایی برای حجاج تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام نسائی زهان خاطرنشان کرد: ۱۴ قلم دارویی که بردن آن ممنوع است شامل آمپول پتیدین۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلی گرم ۱۴ قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اداره بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به هشدار رنگ زرد اداره کل هواشناسی هرمزگان و تندباد‌های لحظه ای، افزایش ارتفاع امواج دریا و تلاطم دریا تردد شناور‌های دریایی با محدودیت‌های همراه است.

امروز تردد شناور‌های خودروبر، تفریحی و گردشگری تا ساعت ۱۹ ممنوع است.

تردد شناور‌های سبک و صیادی نیز امروز ممنوع است.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟