Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روند گزارش عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی گفت:۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه و۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق پرداخت بخشی از هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایران اکونومیست، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، با طرح سوالاتی از رئیس مجلس، گفت: چند اتفاق خوب در مجلس افتاد؛ نخست اینکه ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه و ۵ هزار میلیارد تومان نیز برای صندوق پرداخت بخشی از هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به سومین مصوبه مجلس در این خصوص عنوان کرد: بر اساس یکی از مصوبه های مجلس نیز یک نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی موضوع ماده (۷) و بندهای (الف) و(ب) ماده ۲۸ این قانون به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌ شود و خزانه مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز کند. عدم تخصیص مبلغ مذکور در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کلانشهری که شما نماینده آن هستید، وضعیت زیرساخت های بهداشت نامناسب است، عنوان کرد: تا کنون چند جلسه برای اصلاح زیرساخت ها برگزار کرده اید و چرا حرف شما بر زمین مانده است؟ زیرساخت های درمانی در کلانشهرها فاجعه بوده و درصد پوشش خدمات درمانی زیر ۶۰ درصد است پس نمی توان انتظاری از شهرهای محروم داشت که با بازدیدی که اخیرا از برخی روستاهای استان اصفهان داشته ام از نزدیک این وضع را بررسی کرده ام.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه زیرساخت خانه های بهداشت، درآمدهای نظام سلامت و خانه های بهداشت وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: مراکز درمانی به موقع تجهیز نمی شوند و منابع مالی نظام ارجاع و پزشک خانواده در دل همین یک درصد مالیات است.

همچنین در این نشست عبدالحسین روح الامینی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: زیبنده نیست در حالی که در ۴۴ سال گذشته صنعت دارو پاسخگوی نیاز مردم بوده است، با عدم سیاستگذاری درست، سرم و اشکال ساده دیگر دارویی را وارد کنیم. زنجیره تدارک، تامین و تولید دارو از ثبت سفارش مواد اولیه و ملزومات تا گمرک و ساخت زمانبر است، لذا باید سازمان های متصل به نظام سلامت بسترسازی کرده و با برنامه ریزی به این مهم کمک کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دست و بال مردم را با بیمه قوی و دست و پای صنعت را با تولید دارو باز کنید، گفت: برای تولید، نوآوری و صادرات در عرصه تولید داروهای جدید و فناورانه، مردم و پزشکان و نظام سلامت را از داروهای جدید محروم نکنید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قرار ما از ابتدای انقلاب این نبود، در واقع یا نباید کاری را پذیرفت یا اگر پذیرفتید با تمام قوا وارد میدان شوید و از مشورت و برنامه ریزی افراد و عقلا استفاده کنید و دست رد به مشورت خیرخواهان نزنید. همچنین پزشکی را از آن طرف دنیا نیاورید در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول و متولی دارو کنید و در ادامه توجهی به مشورت خیرخواهان نداشته باشید.

جواد نیک بین در این نشست  درخصوص گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با بیان  اینکه  وزارت بهداشت بیش از 4 سال است که کارانه پزشکان را پرداخت نکرده است گفت: وزیر بهداشت زحمات زیادی کشیده، اما کارهای زیادی نیز در حوزه بیمه روی زمین مانده است، بیمه ها در زمانی که به آنها نیاز داریم، نیستند، اگر یک روز، یک هفته و یک ماه داروها در حوزه حمایتی دیرتر وارد شوند، به نفع بیمه‌ بوده و ظلمی فاحش نسبت به مردم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت ها رانندگان تاکسی و مردم یک روز حق بیمه خود را به تامین اجتماعی دیرتر پرداخت کنند، دچار مشکل می شوند، عنوان کرد: داروخانه دار زمان تحویل نسخه گاهاً به دلیل خط خوردگی 90 درصد مبلغ خود را دریافت نمی کند.

نماینده کاشمر با اشاره به اینکه تدبیری در زمینه انتقال یارانه دارو از دارو به بیمه داشته باشید تا ظلم فاحشی رخ ندهد و داروها گرانتر به دست مردم نرسد، افزود: در حال حاضر 70 درصد هزینه بیمه را شرکت ها پرداخت می کنند، با افزایش قیمت داروها، مردم زیان می بینند.

وی با تاکید بر اینکه داروهای استراتژیک و سهم داروخانه ها از آنها در اختیار دولت است، چرا این داروها در بازار آزاد زیاد هستند، اما در داروخانه ها وجود ندارند، عنوان کرد: کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، سازمان امور مالیاتی کشور ، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان امور مالیاتی کشور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد تومان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صعب العلاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد