Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:05:24 GMT

طرح طبقه بندی مشاغل تا پایان تیر اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۴۲۱

طرح طبقه بندی مشاغل تا پایان تیر اجرا می شود

دومین جلسه کارگروه اقتصادی مجمع مطالبه گران پیرامون بررسی مسائل کارخانه چدن خوسف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی،  «سیدحسن جعفری» در جلسه بررسی مشکلات کارخانه چدن خوسف از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تا پایان تیرماه خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح دغدغه قراردادهای یک ماهه منتفی و قرارداد نیروها بین 6 تا 12 ماه بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور کارخانه چدن خوسف با بیان اینکه راه اندازی شورای اسلامی کار نیز از چهار ماه قبل شروع شده است، گفت: با راه اندازی این مهم و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از تعدیل نیرو جلوگیری می شود.

جعفری با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از شرکت سرمایه گذاری ایران، ایجاد اشتغال را از تعهدات این سرمایه گذاری اعلام کرد.

وی در پاسخ به برگزاری آموزش های لازم برای نیروهای بومی و خروج مهندسان چینی از کشور، افزود: بر اساس قرارداد طی سه سال از زمان گرفتن پروانه بهره برداری مهندسان و تکنسین های چینی از کشور و استان خارج می شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه چدن سه فاز دارد، گفت: فاز اول با توجه به شروع بیماری کرونا در عمل از اوایل سال 1400 شروع شد و در حال حاضر پیمانکاران چینی در حال نصب ماشین آلات و دستگاه ها هستند.

به گفته وی سرمایه گذار چینی به دنبال کاهش هزینه های کارخانه است به همین علت آموزش نیروهای بومی کشور و خروج مهندسان چینی باعث کاهش هزینه ها می شود.

مشاور کارخانه چدن خوسف یادآور شد: از سال 1400 تعداد نیروها 120 نفر بود در حالی که تعداد نیروهای فعلی کارخانه به 360 نفر رسیده است.

جعفزی با اشاره به تعدیل 42 نیرو در کارخانه افزود: از این تعداد برخی پس از گزینش مجدد در دیگر واحد ها به کار گمارده می شوند  و برخی هم به دلیل مشکلات گزینشی تعدیل شدند.

وی افزود: کارخانه چدن باید مدیریت شود و با سیاست و به صورت پلکانی نیروها جذب شوند و در حال حاضر با راه اندازی فاز فولاد که در حال دریافت پروانه بهره برداری است حدود 300 نفر به کار گمارده می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم با توجه به تعدیل نیرو در این کارخانه گفت: مباحث قانونی در این کارخانه رعایت می شود و مهمترین مطالبه نبستن قرارداد یک ماهه با کارگران است.

«غلامرضا اشرفی» با بیان اینکه 326 نیروی ایرانی و 90 نیروی چینی در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: تعدیل و اخراج 42 نیرو باعث آسیب و نگرانی شده است.

وی بهترین روش باز گرداندن افراد تعدیل شده را گفتمان اعلام کرد و تعدیل و اخراج نیروها را صحیح ندانست و گفت: تعدیل در فرهنگ ما امری نکوهیده است.

دبیر مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی هم با بیان اینکه  بازدید میدانی از پروژه چدن خوسف به منظور بررسی مشکلات انجام می شود، ابراز امیدواری کرد: با توجه به خبر خوش مشاور کارخانه مبنی بر اجرای طرح طبقه بندی شاهد حل مشکلات کارگران در زمینه قرارداد باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کارخانه چدن کویر خاوران کارخانه چدن خوسف طرح طبقه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  در این دور از انتخابات ۲۸۷ شعبه اخذ رای به همراه ۲ شعبه سیار تدارک دیده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد