Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در راستای تحقق شعار سال 1401، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نساجی هلال ایران در راستای همکاری‌های دوجانبه و ارتقای دانش و تولید دانش‌بنیان به تفاهم رسیدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در نشستی که با حضور جمعی از اساتید و مسئولان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر با مدیران شرکت صنایع نساجی هلال ایران برگزار شد، در خصوص افزایش تعاملات بین صنعت و دانشگاه، طرح‌های پژوهشی، تولید دانش بنیان، استفاده از دانش نانو و برگزاری دوره‌های آموزشی به بحث و تبادل نظر پرداخته و در خصوص راهکار‌های اجرایی و عملیاتی تقویت کیفیت محصولات، ارتقای دانش و تولید دانش‌بنیان به تفاهم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص تولید دانش بنیان و در راستای تحقق شعار امسال، این شرکت با جدیت در حال پیگیری این حوزه است که در این راستا برگزاری نشست با دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده مهندسی نساجی در جلسه‌ای که با حضور رئیس دانشکده، رئیس پژوهشکده پوشاک، معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی و رئیس مرکز نوآوری دانشکده مهندسی نساجی برگزار شد، در خصوص اجرای طرح‌های پژوهشی در راستای دانش‌بنیان، آب‌گریزکردن پارچه‌ها، تولید محصولات نانو، لطیف‌تر کردن پارچه و سبک‌سازی سازه چادر به توافقات خوبی رسیدیم.
دکتر محمدرضا امیریان برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه نساجی و پوشاک، بهینه‌سازی و بهره‌گیری از مواد نانو، برگزاری دوره‌های کارآموزی دانشجویان در صنعت را از دیگر موارد مورد بحث دانست و عنوان کرد: دانشجویان با حضور در محیط کارخانه به صورت عملیاتی با حوزه کار آشنا شده و در صورت نیاز هم می‌توانند جذب صنعت شوند.
مدیرعامل شرکت نساجی هلال ایران از آمادگی این شرکت در جهت افزایش همکاری با پژوهشگران، متخصصان و مراکز علمی و تحقیقاتی گفت و ابراز امیدواری کرد: با رویکردی که این مجموعه در خصوص تقویت تولیدات با نگاه دانش بنیان دارد، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این شرکت، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات خواهیم بود.
لازم به ذکر است که شرکت صنایع نساجی هلال ایران یکی از زیرمجموعه‌های جمعیت هلال‌احمر است که در زمینه تولید چادر، پتو، پوشاک و سایر اقلام امدادی فعالیت می‌کند که توانسته است در راستای تولید مبتنی بر دانش‌بنیان گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانش بنیان نساجی هلال ایران تولید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم