Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همانگونه که قبلاً نیز اعلام کرده بودیم مصوبه هیأت دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر در تضاد آشکار با ماده ۹۶، مصوبه هیأت امنا و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی بود. لذا با پیگیری‌های زیادی که داشتیم در نهایت این مصوبه توسط هیأت تطبیق مقررات مجلس باطل و جهت اصلاح به هیأت دولت ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیأت دولت فرصت یک هفته‌ای دارد تا مصوبه را اصلاح کند در غیر این صورت نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس لازم الاجرا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کانون عالی در روزهای گذشته پس از ابلاغ مصوبه هیأت دولت، نشست اضطراری با حضور رؤسای کانون‌های استانی برگزار کرد و در ادامه نیز با تشکیل جلسات رایزنی متعدد با نمایندگان مجلس بویژه رئیس و اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی، مسئولان وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی با حساسیت و جدیت این موضوع را که مطالبه‌ای عمومی و بحق بود دنبال کرد. در مکاتباتی هم که با مسئولان عالی کشور انجام شد، نسبت به تبعات منفی اقدام دولت هشدارهای لازم را دادیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، برداشت‌های سلیقه‌ای و غیر کارشناسی از ماهیت و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را مسبب بروز چنین مشکلاتی دانست که متأسفانه زمان و هزینه زیادی را در ابعاد مختلف به کشور تحمیل کرد و نارضایتی‌های گسترده بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را به همراه داشت.

وی همچنین گفت: باید از اتفاقات اخیر درس و تجربه اندوخته شود.

بیات استقلال اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی و قوانین حاکم بر آن را ضامن دوام و قوام سیاست‌های کلان کشور و امنیت خاطر میلیون‌ها بازنشسته دانست و گفت: یکی از ابعاد مهمی که به وضوح مشاهده شد، بدعت گذاری ناصواب در زمینه بی توجهی به قوانین، اعمال تغییر مصوبات شورای عالی کار، هیأت امنا و هیأت مدیره بود. ما معتقدیم به هیچ وجه نباید به بهانه ملاحظات سیاسی و گروهی استقلال سازمان تأمین اجتماعی مورد تهدید قرار گیرد. این سازمان مأمن و پناهگاه میلیون‌ها بیمه شده و بازنشسته است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: مسئولان کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی در این مدت در کنار یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران خون دل‌های زیادی خوردند، فشارهای بی سابقه‌ای متحمل شدند و شاهد هجمه‌های زیادی بودند. اما به فضل خدا با کار تشکیلاتی، گفتگوها و رایزنی‌های گسترده‌ای که انجام شد، در نهایت توانستیم بازنشستگان و مستمری بگیران را به حقشان برسانیم و در این مسیر بیش از پیش مصمم هستیم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استقلال حقوق دولت سازمان تامین اجتماعی کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی مستمری بگیران هیأت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است,پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
 به گزارش تسنیم؛ چند هفته ای است که زمزمه افزایش حق مسکن کارگران به گوش می خورد. در هفته های اخیر نیز سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری 1403، حکایت از تغییر 35درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح گفت: چانه زنی ما برای این عدد نیست, ولی اعتقاد به خرد جمعی داریم و خواستار برگزاری مجدد شورای عالی کار هستیم.
 
وی بیان کرد: در هفته های گذشته  وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد  که در صورت موافقت  اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
 
  اما بعد از آن جلسه مشورتی خبرنگار تسنیم پیگیر این شد که آیا مصوبه به هیأت  دولت رفته است یا خیر؟ به جواب درستی در این باره نرسید, تا اینکه امروز یکی از رسانه ها به نقل از معاون وزیرکار نوشته است که پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
علی حسین رعیتی فرد، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری گفت: این موضوع در شورای عالی کار باید مطرح و از سوی این شورا پیشنهاد شود. پس از پیشنهاد به هیأت دولت رفته و در آنجا تصمیم گیری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد از سوی شورای عالی کار به هیأت دولت شده است، گفت: خیر. شورای عالی کار در این خصوص پیشنهادی در شورای عالی کار نشده است.
 
 به گزارش تسنیم، علی رغم اینکه چندنفر از نمایندگان کارگران به این موضوع اذعان دارند که در جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار پیشنهاد افزایش حق مسکن مطرح شده است, اما به دلیل اختلاف هایی که بین تشکل ها وجود دارد, تا کنون مصوبه امضا و به هیأت دولت ارسال نشده است. نمایندگان کارگری معتقدند که افزایش 35درصدی حق مسکن پیشنهاد خود دولت بوده است, این در حالی است که امروز معاون وزیر این موضوع را تکذیب کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد