Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:47:29 GMT

مشکلات خوابگاهی دانشجویان خراسان‌جنوبی مرتفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۸۲۶

مشکلات خوابگاهی دانشجویان خراسان‌جنوبی مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا  طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه سردار «حاج قاسم سلیمانی» که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌هایی که از اقصی نقاط کشور فرزندان خود را برای تحصیل به استان می‌فرستند نباید دغدغه اسکان، تغذیه و زندگی آن‌ها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مایه مسرت  است که در مقایسه با گذشته می‌توانیم امکانات بسیار خوب و در شأن دانشجویان را برایشان فراهم نماییم که البته حق آن‌هاست و باید ارتقا یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: فکر، اندیشه و  ذهن دانشجو باید فقط معطوف به تحصیل باشد تا خروجی دانشگاه‌های ما دانشمندانی باشند که به عنوان سرمایه‌های نظام بتوانند چرخ اقتصاد، تولید و زیرساخت‌های مهم ایران  اسلامی را به حرکت درآورند.

طالبی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد و تولید ما پر رونق بوده و دانش‌بنیانی باشد، باید زمینه تحصیل خوب را برای دانشجویان خود فراهم کنیم که یکی از  این شرایط، امکانات خوابگاهی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش رئیس دانشگاه بیرجند تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، بنیاد ۱۵ خرداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سفرهای آتی رئیس‌جمهور و اعتبارات دولتی که استاندار پیگیری می‌کنند، مشکلات خوابگاهی را مرتفع کرده یا به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی محمدرضا طالبی خوابگاه دانشجویی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا حیدرنیا پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از یک کارخانه تولید فولاد و آلومینیوم در شهرک صنعتی اشتهارد که با همراهی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام شد، با اشاره به اینکه نقش کارگران در چرخه اقتصاد کشور و توسعه و شکوفایی آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: نقش جامعه کارگری در حوزه تولید تعیین کننده و بی بدیل است.

وی مطرح کرد: تقریباً از سال ۱۳۸۸ به بعد، تمام شعارهای سال که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده، اقتصاد بوده است. زمانی که مقام معظم رهبری بر یک کلیدواژه و نکته تاکید می‌کنند یعنی آن موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. به خوبی لمس می‌کنید که دشمنان در بسیاری از میدان‌ها سیلی‌های سختی از فرزندان این نظام و انقلاب دریافت کرده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تنبیه متجاوز توسط نیروهای مسلح ایران و با بیان اینکه هر کس بخواهد نگاه چپ یا کوچک‌ترین تعدی به سرزمین ما داشته باشد، با پاسخ سخت فرزندان این نظام مواجه می‌شود، حوزه اقتصاد را پاشنه آشیل کشور دانست و افزود: ایران در برخی صنایع پیشتاز است اما نکات حاشیه‌ای و خارج از موضوعات فنی اقتصاد ما را دچار چالش کرده است.

جهش تولید تنها راه غلبه بر مشکلات

سردار حیدرنیا عنوان کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد بر مشکلات موجود غلبه کنیم، چاره‌ای جز جهش در تولید نداریم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری آن هم باید با مشارکت مردم انجام شود. اگر موضوع اقتصاد در کشور حل شود، دیگر هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند کوچک‌ترین ضربه و لطمه‌ای به نظام و مردم وارد کند، بنابراین همه باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی کارگران را سرمایه عظیم کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر مهمترین و اصلی ترین معضل کشور در حوزه اقتصاد است و این وضعیت عقبه‌ای دارد و یک علت نیست، بلکه معلول است. فارغ از موضوعات و موانع داخلی، این شرایط محصول یک جنگ گسترده و عمیق است که دشمنان در بعد اقتصادی علیه کشور ایران و این ملت به راه انداخته‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: یکی از ناجوانمردانه ترین جنگ‌هایی که علیه یک کشور به راه انداخته می‌شود، تحریم‌های اقتصادی است زیرا مردم کشور به ویژه اقشار پایین دست جامعه با آن درگیر می‌شوند اما دشمنان این نظام این جنگ را به راه انداخته‌اند. در چنین شرایطی باید به این فکر کنیم که در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن چه کاری باید انجام دهیم.

رسانه‌ها مطالبه گر حوزه تولید و اقتصاد باشند

سردار حیدرنیا مطرح کرد: در این جنگ سخت که فشار آن بیشتر بر بخش خصوصی و جامعه کارگری وارد می‌شود، سربازان و افسران حوزه اقتصاد با تمام سختی‌ها و درک شرایط دشوار کشور در حال مقابله در این خط مقدم و نبرد جانانه صحنه رزم اقتصادی هستند. کارگران این مجموعه با عزم و اراده جهادی و ارق به کشور، نظام و مردم در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جهت رفع مشکلات و موانعی که بعضاً مسؤولان از آنها غافل هستند یا در جریان آن مشکل و معضل موجود در کف جامعه و اقتصاد نیستند، مطالبه گری کنند تا موارد در کمترین زمان ممکن حل شوند. شعار امسال هفته کارگر منطبق بر راهبردهای ارائه شده توسط مقام معظم رهبری، مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی تعیین شده است.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار کرد: ایران قوی کلیدواژه ای است که به منظور فائق آمدن بر مشکلات باید آن را محقق کنیم. در سالیانی که شاید تورم و مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر عیان و ملموس شده کارگران شرایط کشور را به خوبی درک کرده‌اند و با بصیرت مثال زدنی بدون کوچک‌ترین عقب نشینی به کمک ایران اسلامی شتافته و ناامید کنندگان مردم را ناکام گذاشته‌اند.

قوی شدن ایران تنها راه برون رفت از مشکلات

سردار حیدرنیا با بیان اینکه کارگران مشارکت جدی در حمایت از نظام دارند و بار سنگینی را در حوزه اقتصاد به دوش می کشند، عنوان کرد: جامعه کارگری به گونه‌ای عمل کردند که علیرغم تمام مشکلات و معضلات موجود، هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته‌ایم. امروز ایران به فناوری‌هایی دشت یافته که می‌تواند با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت کند.

وی مطرح کرد: اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران به موشک‌ها و پهپادهای خود می‌بالیم، آنها محصول توان جوانان خلاق کشور و فناوری بومی هستند. به اذعان همگان تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات موجود به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت قوی شدن ایران است که همه در این زمینه وظیفه داریم و کارگران نیز در راه اعتلا و قوی شدن ایران نقش پررنگی دارند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه اقتصاد پویا و تولید در کشور یکی از شاخصه‌هایی است که می‌توان ایران را قوی کند، گفت: سپاه و بسیج دارای ظرفیت‌های بسیاری است و در همه عرصه‌ها مسؤولیت دارد و هر جا که تهدیدی علیه نظام و انقلاب باشد، وارد عرصه می‌شود. این مجموعه همچنین تمام قد از جامعه کارگری حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 6094102

دیگر خبرها

  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان