Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:31:52 GMT

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۹۹۷

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۷.۶۱۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.۱۲۶ واحدی عدد ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۶.۶۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۶۶ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۷۷ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۷۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۶۷ هزار و ۴۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فملی" با ۷۰۶ واحد، "نوری" با ۵۷۴ واحد و "فولاد" با ۵۱۷ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "حکشتی" با ۴۸۹ واحد، "بوعلی" با ۸۱ واحد و "کویر" با ۷۱ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران امروز نیز همچون روزهای گذشته در آخرین روز کاری بورس تهران شاهد معاملاتی رخوت آور و کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی هم زمان با اُفت نقدینگی در گردش معاملات بازار سهام بود.

این در حالی است که انتشار اخباری در گروه‌های لیدر بازار از جمله خودروئی ها از سوی سازمان خصوصی سازی نیز نتوانسته حال و هوای بازار را تغییر دهد و به حتی از کوچک‌ترین فرصتی برای فروش سهام در این نمادها استفاده می‌کنند.

در همین حال شنیده می‌شود سهم واریزی کارگزاران به صندوق توسعه بازار از محل کارمزد با کاهش اندکی روبرو شده تا به این ترتیب اندکی به تقویت نقدینگی در گردش بازار کمک شود.

با این وجود در کف بازار سهام همچنان انگیزه برای فروش سهام و تبدیل آن به سایر دارایی‌ها همچون سکه یک روزه بانکی در تابلوی معاملات بازار سهام وجود دارد. بازاری که حتی به نوسانگیری در تک سهم‌ها اعتماد ندارد.

کد خبر 5520088

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس بازار سهام قیمت خودرو بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی مرکز مدیریت راه های کشور بانک مرکزی ایران روسیه مالیات بورس قیمت دلار داوود منظور بازار متشکل ارزی وزارت جهاد کشاورزی قزاقستان ترانزیت ریلی ایران بورس تهران واحد کاهش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس