Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:04:50 GMT

امضای ۱۴ قرارداد در سفر محمد بن سلمان به مصر

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۱۱۶

امضای ۱۴ قرارداد در سفر محمد بن سلمان به مصر

منابع خبری از امضای ۱۴ قرارداد در زمینه اقتصادی بین عربستان و مصر خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«ماجد القصیبی» وزیر بازرگانی عربستان امروز سه شنبه از امضای 14 قرارداد بین قاهره و ریاض به ارزش 7.7 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش الخلیج اونلاین، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که «عبدالحمید ابوموسی» رئیس شورای تجاری مصر و عربستان سعودی در حاشیه سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به قاهره، از امضای توافقنامه بین دو کشور  خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید ابوموسی شامگاه دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: « قراردادهای  امضا شده بین عربستان سعودی و مصر در زمینه‌های اقتصادی از جمله برق، حمل‌ونقل، صنعت و کشاورزی  است؛چراکه مصر بازار بسیار بزرگی برای عربستان سعودی است که این کشور بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد».

ابوموسی افزود : «عربستان سعودی در سطح کشورهای عربی بزرگترین سرمایه گذار و در سطح جهانی پس از  انگلیس دومین سرمایه گذار در مصر  است».

وی تاکید  کرد: «سرمایه‌گذاری‌های عربستان سعودی در مصر به میزان 54 میلیارد دلار، در بیش از 5300 پروژه توزیع شده است و  تنها در یک بخش متمرکز نیست».

ابوموسی تصریح کرد: عربستان سعودی اخیرا مبلغ 5 میلیارد دلار  در بانک مرکزی مصر سرمایه‌گذاری کرده و  این سرمایه گذاری‌های مستقیم برای اقتصاد مصر اهمیت دارد».

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیشب در چارچوب سفر منطقه‌ای خود که شامل مصر، اردن و ترکیه می‌شود، وارد قاهره شد و مورد استقبال « عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر قرار گرفت.

بن سلمان قرار است از مصر به اردن و سپس به ترکیه سفر کند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تا چند روز دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  در راستای تقویت روابط دوجانبه تاریخی و شراکت راهبردی بین عربستان و آمریکا و نیز تمایل مشترک دو کشور برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها، به ریاض سفر کند.

نشست ریاض روز 16 ماه ژوئیه با حضور رئیس جمهوری آمریکا، سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و شاه اردن، رئیس جمهور مصر و نخست وزیر عراق برگزار می‌شود.

در این نشست موضوعاتی در خصوص بحران انرژی، جنگ اوکراین، یمن، ایران، امنیت مجازی و امنیت غذایی بررسی خواهد شد.

ورود «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به مصرمحمد بن سلمان در مصر چه پرونده‌هایی را دنبال می‌کند ؟شرم الشیخ میزبان نشست سران مصر، بحرین و اردن شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان مصر اخبار عربستان سعودی بن سلمان مصر اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد