Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور تحقق برنامه دولت سیزدهم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، در راستای برنامه وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴ هزارمگاوات، بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها که طی فراخوان اعلام شده در تاریخ ۴ اردیبهشت سال جاری، از ۱۰۶ شرکت سرمایه گذار، ۸۵ شرکت امتیاز لازم برای حضور در مناقصه را کسب کردند و در این خصوص تفاهم نامه‌های همکاری بین استانداری‌ها و ساتبا در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه‌سازی وارتقاء بهره وری برق به منظور تعیین ساختگاه‌های مورد مناقصه انجام شد تا فهرست کوتاهی منطبق با نیاز منطقه و استان و بدون مشکل از لحاظ واگذاری زمین و صدور مجوز محیط زیست ارائه شود.

توکلی افزود: تعداد ۱۵۲ ساختگاه در ۳۰ استان کشور مشخص و در قالب ۹۵ سبد برای ساخت نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی گردیده است و ظرفیت ساختگاه های شناسایی شده در این مناقصه حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵۰ مگاوات می‌باشد.

ساتبا جلساتی را نیز با حضور نمایندگان شرکت توانیر، مدیرعامل و مدیران حوزه‌های مربوطه در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استانی به منظور دریافت مجوز اتصال به شبکه تشکیل و به تایید نهایی رساند.

وی در تشریح اقدامات بنیادی انجام شده تصریح کرد: در این مناقصه قراردادهای خرید برق ۲۰ ساله بوده و بازگشت سرمایه جهت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۶ سال می‌باشد که با موافقت سرمایه گذار و ارائه ضمانتنامه لازم توسط ایشان از ۶ سال به ۴ سال کاهش می‌یابد و این فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: انرژی ، نیروگاه برق ، انرژی تجدید پذیر ، ساتبا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی نیروگاه برق انرژی تجدید پذیر ساتبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان