Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:25:49 GMT

باید به اجرای طرح های هادی و تفضیلی مقید باشیم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۲۹۶

باید به اجرای طرح های هادی و تفضیلی مقید باشیم

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد: باید به اجرای طرح های هادی و تفضیلی مقید باشیم.

حمزه شکیب روز سه شنبه در همایش ملی زلزله در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: علاوه بر آن باید رویکرد و استانداردهایمان را با استفاده از فناوری های نوین پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ خرداد ماه سالروز وقوع زمین لرزه رودبار است، گفت: از آن زمان تاکنون حرکت های خوبی در زمینه ساخت و ساز ساختمان ها انجام شده اما کافی نیست و با سرعت ساخت و ساز و تحولی که علم ایجاد کرده است، باید نگاه تحول گرایانه در ساختمان ها و کیفیت آن ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکیب افزود: مقررات ملی ساختمان در عین حال که نقاط قوت مناسبی دارد، اشکالات عمده ای نیز دارد و علاوه بر اینکه در مقررات ملی ساختمان باید تحول ایجاد شود باید ضوابط طرح تفضیلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران یک هزار ساختمان بالای ۱۲ طبقه وجود دارد و باید نقشه های معماری، سازه ای، تاسیسات برق و مکانیزم فروریزش آن ها را آماده داشته باشیم و به آتش نشان های ایستگاه های آتش نشانی آموزش دهیم که اگر اتفاقی افتاد، آن ها بدانند از چه قسمتی به داخل ساختمان ورود پیدا کنند.

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ما به این امر رضایت داده ایم که هنگام وقوع حادثه ای همچون زلزله سقف نریزد، گفت: این امر به معنای آن است که از هزینه اقتصادی ۷۵ درصد ساختمان گذشته ایم.

وی تصریح کرد: هر خانوار ایرانی ۴۵ درصد از درآمد خالص خود را صرف تامین مسکن می کند، بنابراین این یک سرمایه ملی است و وظیفه ما این است که بررسی و اقدامات لازم را جهت حفظ این سرمایه انجام دهیم.

شکیب خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به نقطه ای از کیفیت در صنعت ساخت و ساز برسیم و دیگر شاهد حوادث ناگواری مثل ریزش متروپل نباشیم؛ با نگاه تحول گرایانه از حیثیت نظام مهندسی کشورمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ارتباطات و هشدارهای درون سازمانی در بسیاری از طرح های بی کیفیت مورد توجه قرار نمی گیرد و ریزش متروپل نمونه بود که هشدارهای برخی از نهادهای ذیربط در آن رعایت نشده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي سازمان نظام مهندسی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات