Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از بی‌برنامگی در حوزه‌ی آموزش‌های مهارتی استان باید کاسته شود که هرکسی بدون برنامه یک مجموعه آموزشی تعریف کرده و آموزش می‌دهد که این مهم، انرژی و امکانات ما را تلف می‌کند؛ بنابراین باید وحدتی در این حوزه شکل بگیرد.

محمد کلامی روز سه‌شنبه، ۳۱ خرداد ماه، در جلسه‌ی شورای توسعه مهارت آذربایجان شرقی که با حضور محمد رضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهارت انسانی به عبارت غربی‌ها چون سرمایه‌های انسانی است البته انسان فراتر از سرمایه است؛ بنابراین این مهم در حوزه‌ی تولید بسیار موثر است و سبب ارتقاء بهره‌وری می‌شود که در اهمیت آن باید سخن فرسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید مهارت نیروی انسانی خود را ارتقاء دهیم تا در کشورهای پیرامون خود نقش موثری داشته باشیم و این ارتقاء وابسته به مهارت انسانی است.

وی افزود: آنچه نقش مهارت نیروی انسانی را پررنگ‌تر می‌کند، شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه است چراکه بسیاری از مدرک‌ها زمان و عمر پیدا کرده‌اند و بودن سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارتقاء مهارت جامعه موثر است چراکه بخش عمده‌ی بیکاری جامعه ما، بیکاری ساختاری است.

کلامی خاطرنشان کرد: مهارت و بروز شدن با تحولات اجتماعی و ایجاد آزادی و پویایی شغلی و برقراری ثبات در این حوزه بسیار مهم است که جنس بیکاری آذربایجان شرقی از جنس تحصیل کنندگان است و در بخش صنوف و مهارت‌های ساده با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

وی همچنین گفت: منزلت و جایگاه و تحصیل کنندگان این اجازه را نمی‌دهد که کار یک کارگر ساده را انجام دهند چراکه دولت زمان و هزینه‌هایی را برای آنها صرف کرده است؛ بنابراین سازمان‌ فنی و حرفه‌ای باید انگیزه‌ای برای آنها ایجاد کند تا به سمت آموزش سوق پیدا کنند که این امر یکی از ضعف‌های ما است و اگر نظام آموزش فنی و حرفه‌ای به خوبی عمل کند، میزان متقاضیان ورود به حوزه‌ی تحصیلات تکمیلی نیز کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: ما به جلسات شوراها به دید نشست و برخاست نگاه می‌کنیم درحالیکه شورا برای هماهنگی ایجاد شده است تا آینده و گذشته خود را مقایسه کنیم؛ باید هر ماه موضوعات و دغدغه‌ها را بیان کرده و چاره اندیشی کنیم و به فکر راه حل باشیم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در آموزش فنی و حرفه‌ای استان، سند توسعه‌ی استانی را داریم که اولویت استان برای توسعه مشخص است؛ برای نمونه تبدیل شدن به قطب سوم خودروسازی از اولویت‌های ما است و بر روی آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و مجموعه‌ی آموزشی ما باید طبق آن نیرو تقویت کند.

وی اضافه کرد: شش حوزه را در سند اولویت‌دار خود انتخاب کرده‌ایم که در رشد هشت درصدی سازمان صمت هم مطرح شده‌اند که در یک جلسه باید آنها را بررسی کرد که استان ما باید به کدام سمت برود و طبق آن نیروی متخصص تربیت کند.

وی گفت: صنایع سنتی ما شناسنامه‌ی ما هستند، باید آنها را به جامعه معرفی کنیم و مزیت اقتصادی و نقش آنها در ایجاد ثروت برای نسل جدید را هم تبیین کرد تا آنها هم بدانند که چه مزیتی دارند و راغب آموزش آن شوند.

به گزارش ایسنا، کلامی در پایان تاکید کرد: ما صرفاً در گفتار و کلام به مشاغل سنتی توجه کرده‌ایم و چندان کار آنچنانی بر روی آم انجام نشده است و این امر برای نسل جدید ما تبیین نشده لذا ابتدا باید آن را معرفی کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه فنی وحرفه ای سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر