Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:39:56 GMT

۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت گیلان می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۷۴۰

۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت گیلان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه کشور فنلاند دارای فناوری‌های هوشمند در حوزه مدیریت آب و جنگل است، اظهار کرد: استان گیلان دارای طبیعت و جغرافیایی بکر و بی نظیر است که می‌توان از آن برای توسعه استان و کشور بهره گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ابرچالش پسماند در گیلان، تصریح کرد: ورود تعداد زیادی مسافر به گیلان حجم پسماندها را در استان افزایش داده و باید به فکر راهکار اساسی در این خصوص باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت استان می‌شود، افزود: علاوه بر مشکل پسماند، مدیریت منابع آبی و احیای تالاب‌ها نیز از موضوعات مهمی است که باید راهکاری برای آن اتخاذ شود.

زمانی با بیان اینکه فنلاند جز کشورهای پیشرو در خصوص محیط زیست است، ادامه داد: مدیریت پسآب‌ها و پسماند از اولویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است و آماده همکاری و استفاده از تجربیات فنلاند در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، بیان کرد: همکاری فنلاند و گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیروهای متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.

کد خبر 5520163

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا زمانی محيط زیست گیلان مدیریت پسماند فاضلاب بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سفر استانی اردبیل آمار کرونا ویروس کرونا مشهد سازمان تبلیغات اسلامی سیدابراهیم رئیسی آبرسانی کشاورزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد