Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا طالبان در ستاد بازآفرینی شهری گفت: ستاد بازآفرینی ۳ ماموریت مهم دارد و در آن بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی بررسی می‌شود، سکونتگاه‌های غیررسمی فاقد خدمات و بدون حضور مدیریت شهری ساخته شده است و باید در مدیریت شهری دیده شوند، چون تاثیرات منفی بر شهر‌های مادر دارند.

او گفت: می‌بایست مشکلات این سکونتگاه‌ها حل شود تا کمترین تاثیر را داشته باشند، در بافت‌های فرسوده، اما داستان دیگری است و در استان فارس ۴ هزار هکتار دارای بافت فرسوده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان گفت: شهرداری‌ها تشویق‌هایی برای نوسازی در نظر گرفتند، اما حرکت بدون هدف سبب افزایش بافت‌ها می‌شود، طرح‌های توسعه‌گرانه نیاز است تا مدیریت محلات در دست گرفته شود و با حضور مردم و شهرداری‌ها بازافرینی‌ها انجام گیرد.

او گفت: بازآفرینی فقط بحث کالبد نیست بلکه مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نیز باید مورد نظر باشد، ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد و اگر غیر از این باشد فقط آمار و نوسازی فیزیکی است.

طالبان گفت: بافت‌های تاریخی ۳۶۰ هکتار در شیراز است و قدمت آن به صفویه و قاجار می‌رسد، دولت‌ها نیز مداخلاتی در ساماندهی این بافت‌ها داشته‌اند، اما به دلیل حساسیت میراث فرهنگی به صورت محدود به آن ورود شده است و باید با حفظ این بنا‌ها ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی فارس بافت فرسوده ستاد بازآفرینی شهری بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار