Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از هشدارهای مکرر روسیه درباره وجود آزمایشگاه‌های تحقیقات زیستی نظامی در اوکراین، مقام ارشد امنیتی مسکو نیز گفت ممکن بود کی‌یف به بستر تولید تسلیحات بیولوژیک تبدیل شود.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت اوکراین که تحت کنترل آمریکا است، از تسلیحات مملو شده است و در آستانه تبدیل شدن به بستری برای ایجاد سلاح‌های بیولوژیکی و اتمی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پاتروشف طی نشست شورای امنیت ملی روسیه در کالینینگراد توضیح داد که از سال ۲۰۱۴، آمریکا عملاً کنترل اوکراین را در دست گرفته و سیاست مقامات کی‌یف را هدایت می‌کند.

آمریکا عملا کنترل اوکراین را به دست گرفته

وی با بیان اینکه تسلیحات غربی با شدت زیادی به اوکراین پمپاژ شده، گفت تا قبل از عملیات نظامی روسیه، رزمایش‌های ناتو به طور منظم در قلمرو این کشور برگزار می‌شد، مواضع نیروهای نئونازی به شدت تقویت شد و احساسات ملی‌گرایانه و ضد روسی گسترش یافت.

این مقام امنیتی ارشد مسکو تصریح کرد: «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک که با سیاست رژیم کی‌یف مخالف بودند، تحت گلوله‌باران دائمی قرار داشتند. علاوه بر این، خطر واقعی ایجاد سلاح‌های اتمی و بیولوژیکی در اوکراین وجود داشت».

به نوشته ریانووستی، پاتروشف همچنین گفت آمریکا بر رویارویی با روسیه تکیه کرده و نقش ویژه‌ای را در این تقابل خود برای اوکراین قائل شده است.

وی در این‌باره توضیح داد:‌ «واشنگتن تصمیم گرفت در گفتگوی سازنده با مسکو در مورد ثبات استراتژیک شرکت نکند، اما بر رویارویی نظامی-سیاسی تکیه کرد و در این مورد نقش ویژه‌ای را به کی‌یف اختصاص داد».

نقش ویژه‌ای که آمریکا به اوکراین در تقابل با روسیه داد

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه آمریکا و متحدانش با خروج از معاهدات «پیمان موشک‌های پادپرتابشی» (موشک‌های ضد بالستیک) ساختار امنیت بین‌الملل را به‌شکلی هدفمند نابود کردند، تاکید کرد: «آنها همچنین ابتکارات روسیه برای انعقاد یک معاهده امنیتی اروپا را رد کردند که بر اساس آن یک کشور نمی‌تواند امنیت خود را به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت کند».

پاتروشف در ادامه اظهار داشت که تقابل با مسکو به انگیزه اصلی تعیین‌کننده اقدامات واشنگتن و متحدانش تبدیل شده است.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «در ارتباط با افزایشی که درخصوص حضور نظامی و اطلاعاتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در جهت شمال غربی شاهد هستیم، باید گفت که تهدیداتی علیه امنیت ملی در فضای مرزی فدراسیون روسیه در حال شکل‌گیری است».

این مقام روس همچنین یادآور شد: «سال‌هاست غرب پیشنهادات روسیه را برای حل مسائل کلیدی در نظر نمی‌گیرد که شامل عدم گسترش ناتو به شرق و عدم استقرار زیرساخت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه است».

وعده واکنش سریع به اقدامات لیتوانی علیه کالینینگراد

پاتروشف در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن دادن وعده واکنش سریع روسیه به محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی، گفت این کشور عواقب آن را احساس خواهد کرد.

به نوشته ریانووستی، وی اظهار داشت که مسکو به زودی به تصمیم ویلنیوس برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تصریح کرد که وضعیت منطقه مرزی در قلمرو این کالینینگراد در چارچوب حضور نظامی و اطلاعاتی ناتو در نزدیکی مرز دولتی روسیه و همچنین تحت تأثیر فشار بی‌سابقه سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی غرب شکل می‌گیرد.

پاتروشف همچنین افزود: «آخرین نمونه آن محاصره ترانزیت گروه بزرگی از کالاها از طریق خاک لیتوانی به منطقه کالینینگراد توسط این کشور و به پیشنهاد کشورهای غربی، بر خلاف موازین و اصول حقوق بین‌الملل است. نه تنها به اظهارات شفاهی غرب، بلکه به اظهارات مکتوب آنها نیز نمی‌توان اعتماد کرد. اقدامات مناسب در حال انجام است و در آینده نزدیک انجام خواهد شد. عواقب آنها تأثیر منفی جدی بر جمعیت لیتوانی خواهد داشت».

روز گذشته نیز «دیمیتری مدوِدف» معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه مسکو اکنون هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد، گفت نیازی هم به احیای روابط نیست زیرا ارتباط با واشنگتن برای کشورش زیان‌بار است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیر شورای امنیت ملی روسیه اوکراین تسلیحات بیولوژیک آزمایشگاه های نظامی در اوکراین دبیر شورای امنیت ملی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است

دبیرکل ناتو گفت به دلیل تاخیر و ناکامی در ارسال برخی تسلیحات به اوکراین، اعتماد این کشور اروپایی به اعضای ناتو خدشه‌دار شده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا اخیرا کمک‌هایی را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کرد اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از سرعت انتقال تسلیحات غربی به کشورش ناراضی است و ادعا می‌کند که «روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات بهره می‌برد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: «چنین ناکامی‌هایی نشان می‌دهد زمان آن رسیده است که هماهنگی کمک‌های نظامی بین‌المللی به کی‌یف را بازسازی کنیم. ما به یک چارچوب قوی‌تر و نهادینه‌شده برای این حمایت‌ها از اوکراین نیاز داریم.»

استولتنبرگ به بن‌بست کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌عنوان «نمونه‌ای از کوتاهی‌های اعضای ناتو» اشاره کرد. این کمک‌ها پیشتر توسط مجلس سنای آمریکا پیشنهاد شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد.

دبیرکل ناتو هم‌چنین تاکید کرد: «البته این واقعیت که ما هنوز آنچه را که وعده داده‌ایم به اوکراین ارسال نکرده‌ایم، اعتماد این کشور نسبت به اعضای ناتو را خدشه‌دار کرده است.»

او این اظهارات را پس از سفر به کی‌یف عنوان کرد و افزود: «کی‌یف همچنان به متحدانش ایمان دارد و اکنون نوبت آنهاست که تسلیحات و کمک‌ها را به اوکراین ارسال کنند.»

ینس استولتنبرگ خاطر نشان کرد که یکی از راه‌های جلوگیری از نقص‌های آتی در کمک‌های نظامی به اوکراین، «ارائه نقش هماهنگ‌کننده‌تر به ناتو و تهیه یک برنامه چند ساله است که کمک‌های مورد انتظار از هر متحد را مشخص می‌کند.»

این پیشنهادات در حالی عنوان می‌شوند که روسیه در میدان نبرد به تدریج در حال کسب دستاوردهای بیشتر است. اگرچه بسته‌های کمکی متعددی به کی‌یف سرازیر می‌شوند، اما اوکراین با مشکل کمبود نیروها عمیقا دست‌وپنجه نرم می‌کند و همین مسئله به نقطه ضعف بزرگی برای او در میدان جنگ بدل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف