Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه در جدال بین عرضه و تقاضا، شاخص کل بورس با کاهش ۷.۶۱۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز افت بیش از سه‌هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس تهران امروز نیز با کاهش شدید نقدینگی در گردش معاملات مواجه بود؛ بازاری که این روزها با رخوت و سکون معنی داری مواجه شد تا جایی که، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۱ خردادماه) با هفت هزار و ۶۱۷ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۳۹‌ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۷ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۱۲۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۱۲ واحد افت به ۲۵۹ هزار و ۵۱ واحد رسید و شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۶۶۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۹۶۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۸۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۸۱ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۷۱ واحد، موتوژن (بموتو) با ۵۸ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۵۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۱۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۳۱ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۲ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۳۸۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید و در این بازار پنج میلیارد و ۵۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۸۷ هزار و ۵۴۴ نوبت بود.

نمادهای بانک دی (دی)،بیمه کوثر (کوثر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل آنها پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


انتهای پیام/
 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار واحد واحد کاهش بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم