Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ناسا تایید کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مجبور به مانور سریع برای جلوگیری از برخورد با زباله‌های مداری شده است.

زباله‌های فضایی از آزمایش تسلیحات ضد ماهواره‌ای منشأ گرفته‌اند. روسیه در نوامبر ۲۰۲۱ ماهواره کاسموس ۱۴۰۸ متعلق به دوران شوروی را منهدم کرد. یک تخمین تقریبی نشان می‌دهد که حدود ۱۵۰۰ قطعه زباله از این حادثه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که ناسا در مورد مانور ایستگاه منتشر کرد، آمده است: «خدمه هرگز در خطر نبود و مانور هیچ تاثیری بر عملیات ایستگاه نداشت. بدون انجام مانور، پیش‌بینی می‌شد که این قطعه در حدود نیم مایلی ایستگاه عبور کرده باشد.»

این اولین باری نبود که ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به انجام چنین مانورهای اجتنابی در شده است. چنین حرکتی در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ نیز صورت گرفته است. هر گونه برخورد با زباله‌های فضایی می‌تواند منجر به آسیب‌های عظیم به سیستم و همچنین فضانوردان داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شود.

آژانس فضایی روسیه ویدئویی را در تلگرام از کل این فرآیند منتشر کرد، زیرا آنها از یک سفینه  باری بدون سرنشین برای دور کردن آزمایشگاه در حال گردش از مسیر زباله‌ها استفاده کردند.

کد خبر 685050 برچسب‌ها ایستگاه فضایی بین‌المللی زباله ناسا فضاپیما - کاوشگر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی زباله ناسا فضاپیما کاوشگر ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته برای افزایش ایمنی در شبکه ریلی آغاز شد، اعزام قطار کامل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، حمید گوگوچانی درباره قطار کامل گفت: تمام قطارهای باری که از مبادی اعزام می شوند با کمترین مانور در ایستگاه های طول خط تا مقصد سیر می کنند.

گوگوچانی افزایش ایمنی، کاهش مانور و افزایش سرعت بازرگانی را از فواید اعزام قطار کامل ذکر کرد و تصریح کرد: حذف مانور برای ما بسیار مهم است زیرا از منظر ایمنی، هر مانور و اتصال و انفصال واگن ها، هر خرابی لوکوموتیو در بلاک و اعزام امداد، به صورت بالقوه یک سانحه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • شکار تمساح با دست خالی!