Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:29:45 GMT

کارت اعتباری مد و لباس طراحی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۱۱۳۵

کارت اعتباری مد و لباس طراحی می‌شود

رییس کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به برگزاری «ایران ویژند» به عنوان بخش غیررقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برای طراحان، تولیدکنندگان و ویژند (برندهای برتر مد و پوشاک) گفت: یکی از برنامه های کارگروه در حوزه مد و لباس طراحی کارت اعتباری مد و لباس اسلامی است.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدمجید امامی روز سه شنبه در نشست رسانه ای نخستین نمایشگاه تخصصی حرفه ای «ایران ویژند» اظهار کرد: ویژند(برند)ها تولیدکنندگان، مؤسسات (تک منظوره و چندمنظوره) و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مختلف طراحی مد و پوشاک (طراحی لباس و پارچه، محصولات حجاب و پوشش اسلامی، کیف و کفش، زیورآلات و تزئینات، بسته بندی و صنایع وابسته در این رویداد گرد هم جمع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه پایان ثبت نام متقاضیان شرکت کننده در ایران ویژند دوم تیرماه است و پس از آن سایت بسته خواهد شد افزود: رویکرد این نمایشگاه تقویت جوانان و نورسیده ها در عرصه طراحی است و برترین ها به منظور انگیزه بخشی رقابتی طاووس زرین این رویداد را دریافت خواهند کرد.

امامی گفت: این نمایشگاه در اواخر تیرماه برگزار می شود و ما از هم اکنون در تکاپوی آغاز فعالیت های دوازدهمین جشنواره مدل و لباس فجر هستیم.

رییس کارگروه مد و لباس کشور یکی از دیگر از اقدامات دست اندرکاران ایران ویژند و کارگروه را جلب حمایت یکی از بانک ها عنوان کرد و گفت: گردش مالی لباس ایرانی اسلامی اگر در یک شبکه بانکی انجام شود انباشت مالی قابل توجهی دارد، حتی کارگروه ایده طراحی کارت اعتباری مد و لباس اسلامی را نیز در برنامه دارد که در پی عملیاتی کردن آن است.

وی با اشاره به نمایشگاهی بودن ایران ویژند تاکید کرد: دنبال بالفعل کردن ساز و کارهای نوین تر و در حال مذاکره با مسئولان نمایشگاه هستیم تا فروش هم داشته باشیم، البته در نمایشگاه پیش رو این مساله عملیاتی نمی شود و خرید و فروش در محل نمایشگاه تخصصی تهران نداریم، اما حتی الامکان به دنبال امکان ارائه حواله خرید هستیم.

امامی ادامه داد: به دنبال آکواریومی نبودن رویدادهای مد و لباس و حتی ایجاد نگارخانه های اختصاصی حوزه مد و لباس هستیم چون تا کنون زیرساختی برای این موضوع نبوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به یازدهمین جشنواره مد ولباس فجر که ذبل آن ایران ویژند برگزار می شود گفت: بعد از جشنواره دنبال رویدادهای استانی با لباس های محلی خواهیم بود، حتی کارگروه، ایده موزه ملی لباس ایران را هم در ذهن دارد.

وی با اشاره به تمرکززدایی جشنواره افزود: دبیرخانه جشنواره در ۲۷ استان تا کنون تشکیل شده و قرار است هر استان آثار برگزیده اش را بعد از جشنواره در نمایشگاه ایران ویژند استانی عرضه کند.

لباس هواداری تیم ملی طراحی می شود

امامی همچنین به رویداد طراحی و تولید لباس هواداری تیم ملی با همکاری استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان طراحی و تولید لباس هواداران تیم ملی به این صورت است که در قالب لباس های مختلف به عنوان یادگار و ابتکاری از جام جهانی ماندگار بشود.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌­المللی مد و لباس فجر نیز در این نشست ضمن تشریح جزئیات این دوره و نیز با اشاره به ایران ویژند گفت: بعد از داوری آثار منتخب در این نمایشگاه با حمایت حامیانی که ابراز علاقه کنند طرح ها به مرحله تولید خواهند رسید، یکی از جوایز ما ارائه اعتبار تولید به طرح های برتر برای حمایت از زنان کارآفرین است به همین منظور دنبال حمایت پایدار از طراحان و تولیدکنندگان هستیم. حمایت جشنواره و صنعت بر این مبناست که اگر طراح بتواند به تولید برسد حمایت و تسهیلات بگیرد.

سپیده یاقوتی گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره در تیرماه خروجی لباس های مناسب برای تابستان و زمستان است، ضمن اینکه این رویداد تا بهمن ماه ادامه دارد و نمایشگاه ایران ویژند هم به صورت سالانه برگزار می شود.


از سه قطعه سکه با عنوان طاووس زرین به عنوان جایزه برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای فرهنگ عمومی ، سید مجید امامی ، کارگروه ساماندهی مد و لباس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی سید مجید امامی کارگروه ساماندهی مد و لباس لباس فجر مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!