Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:41:35 GMT

ورود توده گرد و خاک به خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۲۱۰۶

ورود توده گرد و خاک به خوزستان

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دمای هوای خوزستان از فردا چهارشنبه تا شنبه هفته آینده کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگراد است، افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی طی امروز نیز وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر را برای برخی مناطق خوزستان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به کمینه و بیشینه هوا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۵۲.۲ و ایذه با ۲۲.۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان به خود اختصاص دادند. 

وی در همین ارتباط توضیح داد: حداکثر دمای اهواز نیز در این مدت ۵۱.۱ گزارش شده و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد بوده است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: وزش باد به‌ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان طی امروز متوسط تا شدید بوده و برخاستن گرد و غبار موقت نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وزش باد شدید در کشورهای عراق و سوریه شرایط تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به خوزستان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وجود دارد، که این موضوع سبب افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرد و خاک مدیرکل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۸ درجه را نشان می‌دهد است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۱ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه